عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: در قانون مصوب مجلس این اختیار داده شده است که دولت نسبت به حذف یارانه نقدی افرادی که تشخیص می‌دهد مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند اقدام کند اما قانون دولت را مکلف نکرده است که این اتفاق حتما باید بیفتد و یا اگر این کار صورت نگیرد مجلس چه اقدامی خواهد کرد.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و این که بعد از ثبت‌ نام‌های جدید کدام سطح درآمدی حذف خواهد شد، گفت: در قانون مصوب مجلس این اختیار داده شده است که دولت نسبت به حذف یارانه نقدی افرادی که تشخیص می‌دهد مستحق دریافت یارانه نقدی نیستند اقدام کند اما قانون دولت را مکلف نکرده است که این اتفاق حتما باید بیفتد و یا اگر این کار صورت نگیرد مجلس چه اقدامی خواهد کرد.  
 
وی با بیان این که این موضوع در اختیار دولت قرار دارد افزود: در عین حال مسئله این است که دولت با چه معیاری می‌خواهد نسبت به حذف یارانه نقدی افراد غیرمشمول اقدام کند و سقف درآمدی باید چگونه باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به هر حال دولت برای این که موفق باشد باید براساس دلایل و مستندات نسبت به حذف یارانه بگیران اقدام کند و معیاری را برای این موضوع تعیین کند، به طور مثال مشخص کند اگر طبق یک فرمولی درآمد افراد یک مبلغ خاصی باشد جوابگوی زندگی‌شان خواهد بود یا خیر.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، هدفمندی ، یارانه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا وقتی دکتر احمدی نژاد می خواست قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند طیف های مخالف او مکررا" فریاد می زدند یارانه باید به همه ی ایرانیان حتی ایرانیان خارج نشین نیز پرداخت شود چون پول نفت ایران هست و آنها هم ایرانی هستند!!!!!!!!!!!!! اما حالا همین افراد می گویند باید در مرحله ی اول 10 میلیون و در مرحله ی بعد هم میلیونها نفر دیگر باید حذف شوند!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار