سنندج/

کشاورزان کردستانی از پرداخت هزینه برق در تابستان معاف می شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: کشاورزانی که در ساعت پیک مصرف برق، موتورها و پمپاژهای خود را خاموش کرده و ساعات آبیاری خود را به ساعات پایانی شب موکول کنند از پرداخت هزینه برق در تابستان معاف خواهند شد.

 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، نجفیان گفت: براساس بخشنامه جدید وزارت نیرو و تفاهم نامه منعقده میان کشاورزان و شرکت برق، کشاورزانی که با اعلام و تعهد قبلی از ساعت 20 تا 24 شب موتور چاه های کشاورزی خود را به طور متوالی خاموش کنند کل هزینه مصرف برق آنها در طول دوره همکاری رایگان می شود.

وی افزود: براساس پیش بینی ها، تابستان گرمی در پیش رو داریم از این رو برای عبور از این شرایط و تامین برق مطمئن برای کلیه مشترکین، نیازمند تعامل مشترکان بویژه بخش های صنعتی و کشاورزی هستیم.

نجفیان افزود: هم اکنون 64 مشترک بالای نیم مگاوات مصرف در استان وجود دارند و 32 مورد آن بالای یک مگاوات برق مصرف می کنند که در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی این مشترکین و کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف، می توان گام موثری در جهت کاهش خاموشی و تامین برق مشترکین برداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: سهم کاهش پیک مصرف استان در سال جاری 18.5 مگاوات است که باید با مشارکت و همراهی مدیران و کارشناسان شرکت و گروه های اجرایی در توزیع برق شهرستان های تابعه و همچنین همکاری همه مردم در بخش های مختلف این مهم به انجام برسد.

وی بیان کرد: در زمینه کاهش پیک مصرف در ادارات و دستگاه های اجرایی نیز مکاتباتی با استانداری انجام شده که امید می رود همکاری لازم را در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم داشته باشند./س
 

برچسب ها: کشاورزان ، هزینه ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.