کسائیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدیرعامل خبرگزاری مهر تبرئه شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر با اکثریت آراء اعضاء هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

"علی اکبر کسائیان" در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی  باشگاه خبرنگاران، در مورد روند برگزاری جلسه دادگاه مطبوعات اظهارداشت: صبح امروز یکشنبه (28 اردیبهشت ماه)‌ دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر و مدیر مسئول ماهنامه "چشم انداز ایران" در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی "سیامک مدیر خراسانی" برگزار شد.

وی با اشاره به پرونده ماهنامه چشم انداز افزود: مدیر مسئول و نویسنده مقاله اتهاماتی در سه مورد مشترک داشتند که شامل، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی،‌ اهانت به دین مبین اسلام و تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی بود.

کسائیان ادامه داد: دادگاه پس از بررسی موارد اتهامی با اکثریت آراء متهمان را در زمینه نشر مطالب خلاف موازین اسلامی مجرم شناخت.

وی تصریح کرد: در مورد اهانت به دین مبین اسلام هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهمان را مجرم ندانست.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات افزود: هیات منصفه با اکثریت آراء متهمان را برای اتهام تلاش برای مرزبندی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی مجرم ندانست، ضمن این که اعضاء هیات منصفه به اتفاق آراء مدیر مسئول چشم انداز را مستحق تخفیف ندانسته و نویسنده مقاله مذکور را نیز با اکثریت آراء مستحق تخفیف ندانست.

کسائیان در تشریح موارد دیگری که در دادگاه امروز رسیدگی شده است، اظهارداشت: پرونده مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر با شکایت دادستانی تهران و به اتهام انتشار جریان محاکمه غیر علنی و حکم غیر قطعی صادره و نشر مطالب خلاف واقع تشکیل شده بود که هیات منصفه در هر دو مورد اتهامی متهم را مجرم تشخیص نداد.

وی ادامه داد:‌ مدیر مسئول سابق مهر به اتهام انتشار محاکمه غیر علنی دادگاه کهریزک با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات خاطرنشان کرد:‌ هیات منصفه مطبوعات متهم را در مورد دوم و سوم اتهامی مجزم ندانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار