عکاس انقلاب در قطعه نام آوران آرام می گیرد

حسین پرتوی از هنرمندان برجسته انقلاب در قطعه نام آوران به خاک سپرده می شود.

عباس میرهاشمی عضو هیئت مدیره انجمن عکسان انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: حسین پرتوی از هنرمندان برجسته عکاسی کشورمان ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.

وی درباره ی مراسم تدفین این عکاس بیان کرد: پیش از این قرار بود این عکاس برجسته ی انقلاب اسلامی ایران در قطعه ی هنرمندان به خاک سپرده شود اما لحظاتی پیش اعلام شد حسین پرتوی در قطعه ی نام آوران به خاک سپرده می شود.

حسین پرتوی درسال ۱۳۲۱ دراردبیل متولد شد او که یکی از عکاسان تاثیرگذار دوران معاصر و انقلاب به‌شمار می‌رود، از ۱۵ سالگی کار عکاسی را در آرشیو روزنامه‌ی کیهان آغاز کرد. عکس تاریخی او از لحظه بیعت همافران با امام خمینی در سال ۵۷ شاپور بختیار را واداشت که ادعا کند که این عکس ساختگی است.

از جمله آثار این هنرمند می‌توان به عکس مربوط به بسته شدن فرودگاه توسط نظامیان به فرمان بختیار در ۴ بهمن ماه ۱۳۵۷، عکس مربوط به اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان‌های علوی و رفاه، عکس مربوط به ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ و عکس مربوط به بیعت همافران با امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷اشاره کرد.

گفتنی است؛ مراسم ختم، روز جمعه 2 خرداد ،ساعت 6  در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار