شهریان: حمایت های گودرزی امید و خودباوری را در دل جامعه ورزش زنان زنده کرده است

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: حمایت های محمود گودرزی نور امید و خودباوری را در دل جامعه ورزش بانوان زنده کرده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رباب شهریان در نشست مسوولان ورزش زنان ادارات کل ورزش و جوانان استان ها یکی از بهترین کارهای تخصصی انجام شده در ورزش بانوان را تشکیل کارگروه تخصصی ورزش این بخش عنوانکرد و  گفت: مصوب کرده ایم تا هم در شورای راهبردی ورزش استان ها و هم در تمام کارگروه هایی که در مرکز و استان ها تشکیل می شود حتماً 2 نفر از زنان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث ساختار تشکیلاتی نیز با توجه به تغییرات انجام شده معاونت ورزش بانوان با قوت بیشتری در چارت قرار گرفته که در تلاش مجموعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان این است تادر تشکیلات استانی نیز معاونت بانوان را پیش بینی کنیم.

شهریان در همین ارتباط افزود: به دلیل تسریع بخشی از مطالبات شما با دستور گودرزی نامه ای به مدیران کل ارسال شده که تمام بانوان رئیس هیات ها مشاوران مدیرکل هستند و باید در تمام شاکله تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این ساختار بیشتر به این دلیل است تا اقتدار داشته و بتوانید جوابگوی نیمی از جمعیت کشور باشید . ساختار مصوب شده باعث می شود بیشتر از زنان مستعد در حوزه مدیریت ورزش استفاده شود.

شهریان با گلایه از سهم 4 درصدی بانوان از مدیرت هیات های ورزشی گفت: بسیاری از زنان ما می توانند هیت ها را پوشش دهند اما سهم بانوان در این قسمت بسیار ناچیز است.
 

وی در ادامه محور اصلی فعالیت های ورزش زنان را در بخش همگانی دانست و افزود: باید نهایت تلاش خود را در ارتقای سلامت زنان به کار گیریم و در همین ارتباط با شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارتخانه جلساتی در خصوص ارتقای بخش همگانی ورزش زنان تشکیل داده ایم.

معاون امور ورزش بانوان راه دیگر توسعه ورزش همگانی را بحث زیر ساخت ها عنوان کرد و گفت: گزارشی تهیه کرده ایم تا تمام پروژه هایی که بالای 80 درصدپیشرفت فیزیکی و مربوط به زنان هستند را در اولویت بهره بردای پروژه های کشوری بالای همین درصد از پیشرفت فیزیکی قرار دهیم.

شهریان مهم ترین موضوعی که باید در ورزش بانوان مورد عنایت قرار گیرد را توجه به موضوعات فرهنگی خواند و اظهار داشت: نباید موارد ضد فرهنگ و اخلاق در این بخش از ورزش وجود داشته باشد، چراکه ماهیت زنان فرهنگ سازی است وباید بسیار روی این موضوعات حساسیت داشته باشیم.

وی نکته حائز اهمیت در ورزش زنان کشور را تعامل با بسیج ورزشی کشور عنوان کرد و گفت: جلساتی با مسوولان بسیج ورزشکاران کشور داشته ایم و در تعامل با آن ها هستیم. تعاملات فرهنگی مهم ترین موضوع قابل بحث در این جلسات است.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از تفاهم نامه با آموزش و پرورش نیز خبرداد و افزود: هم در بخش تربیتی و هم در بخش آموزشی و ورزش همگانی تعامل بسیاری بااین ارگان داریم.

شهریان با اشاره به این نکته که حضور زنان ایرانی با حجاب اسلامی در مجامع بین المللی تحسین همگان را برانگیخته است گفت: باید حضور زنان را در مجامع بین المللی پررنگ تر کنیم. اما مشکلی در این زمینه وجود دارد و ان عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای بانوان است.

وی ادامه داد:  بحث مالی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش زنان مطرح است. طرحی در این خصوص داده ایم تا حداقل مسابقات قهرمانی را در 5 استان پایگاه در کشور داشته باشیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با توجه به این که تعامل نزدیکی با بخش زنان ریاست جمهوری داریم اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنیم و در تعاملات استانی نیز از ظرفیت همه متخصصان در سطح استان بهره ببریم.

شهریان با تاکید به جمع آوری آمار مربوط به ورزش زنان در استان ها  افزود: خواهش من این است از هم اکنون به دنبال جمع آوری آماری باشید تا وضعیت ورزش بانوان در استان ها را نشان دهد.

وی در پایان گفت: تلاش ما این است تا جایگاه ورزش زنان روند رو به رشد و اثرگذاری داشته باشد چرا که توقع جامعه ما رد حال حاض این گونه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار