آشنايي با هنرهاي دستي ايران در «گنجينه هنر»

«گنجينه هنر» تاريخچه هنرهاي دستي ايران را بررسي و مخاطبان را با پيشكسوتان هر هنر آشنا مي كند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران   به نقل از روابط عمومي شبكه دو، سيدمحسن طباطبايي پور با اعلام اين خبر گفت: در اين برنامه 15 قسمتي كه هر هفته از يكشنبه تا چهارشنبه به روي آنتن مي رود، به معرفي هنرهاي دستي ايران زمين و تاريخچه پيدايش آن پرداخته مي شود. از هنرهايي كه در اين برنامه به آن پرداخته شده و درخصوص تاريخچه پيدايش آن هنر مطالب جالب و ارزنده اي در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد مي توان به هنرهاي ميناكاري، قلم زني خاتم، قلمكاري، نگار فلز، نقاشي، خاتم كاري، فرش بافي و ... اشاره كرد.

تهيه كننده اين برنامه كه برنامه هايي همچون «عشاير ايران» و «آشنايي با هنرمندان ايراني» و بسياري از مجموعه هاي ديگر را در كارنامه كاري خود دارد، خاطرنشان كرد: با بررسي تاريخچه هريك از هنرهاي دستي ايران به اين نتيجه مي رسيم كه اكثر هنرهاي ايراني در دوران صفويه كه مهد هنر بوده، شكل گرفته و با پرورش هنرمندان صنايع دستي تا امروز پيشرفت داشته است. اميد كه با شناسايي صحيح هنرهاي دستي ايران زمين، در پاسداشت و نگاهداشت آنها كوشا باشيم و اين هنرهاي اصيل را به نسلهاي بعدي منتقل نماييم.

برنامه «گنجينه هنر» كه در سال 87 تهيه و توليد شده بود بنا بر استقبال مخاطبان مجدداً از شبكه زندگي بازپخش مي شود. كارگردانان اين برنامه محمد عابدي، جمشيد ابرازي و غلامرضا مهيمن بوده اند و علي منافي و ژاله صادقيان هم گويندگي آن را به عهده داشته اند.

اين برنامه يكشنبه 28 ارديبهشت به معرفي هنر قالي بافي با نام «گره هاي عشق» مي پردازد و در روز دوشنبه 29 ارديبهشت هنر نقاشي و تاريخچه آن را مورد بررسي قرار مي دهد.

«گنجينه هنر» از يكشنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت 13:30 از شبكه دو به روي آنتن مي رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: هنر ، دستی ، گنجینه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار