حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی:

عرصه فرهنگ میدان رقابت سیاسی و تسویه حساب نیست

وزیر دادگستری گفت: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ "مصطفی پورمحمدی" در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری گفت: دین برای تحول فرهنگی آمده و عامل تحول ذهنی و فرهنگی انسان و یک حقیقت فرهنگی بوده و پاسخی است به نیاز فرهنگی انسان‌ها تا ذهن، نگاه، نیت و رفتار آنان را سامان بخشد.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اظهار داشت: می‌بایست معارف دینی را دقیق و عمیق در جامعه بسط و نشر دهیم و در همه حوزه‌های فرهنگی، دین را مبنا، ماخذ، حاکم و داور قرار دهیم و در این حوزه گزینشی برخورد نکنیم.

 وی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه باید بپذیریم نوع رفتارهای اجتماعی در کشورمان اعم از مقوله حجاب و عفاف، اخلاقیات، رفتار عمومی و سبک زندگی و غیره، معیوب است اظهار داشت البته نباید در این حوزه بدبینانه و با غلو برخورد کرد و یا تسامح نمود.

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به اینکه با تمرکز و حساسیت در یک حوزه خاص از فرهنگ، سایر حوزه‌ها مورد غفلت واقع می‌شوند اظهار داشت: متاسفانه در کشورمان مشکلات اخلاقی، طلاق، مواد مخدر، روابط ناصحیح و ارتکاب برخی منکرات به صورت آزار دهنده‌ای درآمد است.

وی همچنین با اشاره به هزینه سرسام آور جبران خسارات ناشی از این مشکلات در سطح جهانی نیز اظهار داشت متاسفانه ما نیز امروز تحت تاثیر این فضای جهانی قرار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه حجاب و عفاف مقوله‌ای فرهنگی و نیازمند فرهنگ سازی، تربیت، برنامه ریزی و دقت است اظهار داشت نباید تلاشهای گذشته را در این خصوص نادیده گرفت یا بی‌فایده تلقی کرد و به هنجار شکنان نیز نباید اجازه آلوده سازی جامعه را داد.

وی با اشاره به آمارهای موجود در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر در افزایش طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، سرقت، قتل، شیوع امراض مسری و همچنین آمار بالای زندانیان موادمخدر کشور گفت: سال گذشته ۴۰۰ لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی درکشور کشف و منهدم شده که آمار تکان دهنده‌ای است.

وزیر دادگستری ضمن انتقاد از برخی اشخاص و صاحبان تریبون در محدود نمودن مقوله حجاب و عفاف و فرهنگ در حوزه دولت و چند وزارتخانه خاص اظهار داشت: چه اشکال دارد این افراد در سخنان خود و در کنار مخاطب قرار دادن دولت و چند وزارتخانه، صدا و سیما، روحانیون، بازاریان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسوولین راهکار و همکاری طلب کنند و مسئولیت آن‌ها را نیز متذکر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آیا امروز مسئولیت وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب سنگین‌تر است یا صدا و سیما اظهار داشت باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

وزیر دادگستری در پایان مقوله فرهنگ دینی و ملی را عزت، اقتدار و هویت ایرانیان دانست و اظهار داشت باید با پذیرش ضعف‌ها و نقص‌ها و با انصاف و خوش بینی در این حوزه وارد شده و با همکاری و همدلی مشکلات را مرتفع کنیم.
    
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار