"داروهای هورمونی" از تاثیرات ورزش می‌کاهند

یک فوق تخصص اورولوژی گفت: ورزش کردن جدا از تزریق مواد و هورمون به بدن بوده و داروهای هورمونی می توانند از تاثیرات مفید ورزش بر بدن بکاهند.

قاسم ضیائی فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهش‌های زیادی در خصوص تاثیرات هورمون‌های بدنسازی و داروهای هورمونی صورت گرفته و اغلب این پژوهش‌ها نشان دهنده اثرات منفی این داروها هستند.

وی با بیان اینکه این هورمون ها باید با نظر پزشک معالج مصرف شوند، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از ورزشکاران و از جمله افرادی که به باشگاه‌های بدنسازی می‌روند، اقدام به مصرف داروهای هورمونی می‌کنند و اینطور تصور می‌کنند که این داروها به ورزش کردن آنها کمک می‌کند.

ضیائی تاکید کرد: ورزش کردن جدا از تزریق مواد و هورمون به بدن بوده و داروهای هورمونی می‌توانند از تاثیرات مفید ورزش بر بدن بکاهند.

وی با اشاره به اینکه هورمون ها به طور طبیعی در بدن ساخته شده و برای بدن مورد نیاز هستند، یادآور شد: بین این هورمون‌ها که در بدن ساخته می‌شوند و آنچه که به صورت دارو و هورمون وارد بدن می شود، تفاوت زیادی وجود داشته و تزریق این داروها و هورمون‌ها می‌تواند به ضرر بدن باشد.

ضیائی خاطرنشان کرد: هرگونه مصرف داروهای هورمونی باید تحت نظر پزشک باشد و افراد غیر کارشناس و غیر متخصص، نباید به مصرف این گونه داروها اقدام کرده و یا توصیه به مصرف آنها کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار