دبیر علمی پنجمین همایش بیو انفورماتیک اعلام کرد؛

"علم بیوانفورماتیک" نیازمند مدیریت ملی مسئولان است

علم بیوانفورماتیک نیازمند مدیریت ملی و نگاه جامع مدیران به منظور ارتقای هرچه بیشتر و بهتر کشور است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مهدی صادقی دبیر علمی پنجمین همایش بیو انفورماتیک که امروز 30 اردیبهشت ماه در سالن بهشور پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد افزود: خوشبختانه بیو انفورماتیک با دستاوردهای مطلوب در عرصه‌ی پزشکی و داروسازی با سایر علوم در کشورهای دنیا آغاز به کار کرد. اما در مراحل میانی، کشور ما عقب افتاد.

وی گفت: بیوانفورماتیک در کشور ما بر مبنای داده‌های سایر کشورهاشروع به آنالیز کرد و این در صورتی است که اگر از ابتدا مدل‌ها به صورت واقعی و برای سوژ‌ه‌های اختصاصی و محصولات داخلی کشور کاربردی می‌شد، می‌توانستیم شاهد استمرار موفقیت در عرصه‌ی بیوانفورماتیک باشیم.

مباحث پژوهشی چشم انتظار مدیریت یکپارچه مسئولان

دبیر علمی پنجمین همایش بیو انفورماتیک در ادامه افزود: در مباحث پژوهشی هنوز شاهد موازی کاری‌ها هستیم و اگر مدیریت یکپارچه را اعمال کنیم، مانع از هدر رفت بودجه‌های پژوهشی خواهیم شد و در صورت بروز تحریم‌ها، کمبود تجهیزات و... متوقف نخواهیم شد.

وی با توجه به توانمندی محققان بیوانفورماتیک کشور و تعدد مقالات این همایش خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مباحث بیوانفورماتیک در مراکز دانش بنیان، بنیاد ملی نخبگان و ... عنوان شده که با پیگیری مطالبات محققان و مدیریت یکپارچه مدیران می‌توان شاهد دستاورد‌های مطلوبی در این عرصه و ارتقای هرچه بیشتر کشور بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.