ميرزاده خبر داد

تفاهم نامه دانشگاه آزاد با وزیر آموزش و پرورش برای دوره‌های کوتاه مدت کاربردی

امضای تفاهم نامه با وزیر آموزش و پرورش برای دوره‌های کوتاه مدت کاربردی و ایجاد پارک علمی و مراکز رشد و فناوری و تجاری سازی تحقیقات و تاسیس مراکز پژوهشی درآمد زا از برنامه‌های مهم و کلیدی دانشگاه آزاد به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تاسیس دانشگاه در دوران دفاع مقدس که توسعه علمی و فناوری در سالهای جنگ قابل توجه است، همچنین الگوی فرهنگی و علمی از دیگر ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که بدون بودجه عمومی کشور تاسیس شد. 

وی افزود: .در بودجه سال 93 قبل از پایان سال بودجه را براساس واقعیات دانشگاه مطرح کردیم به طوری که از نظر درآمد و هزینه، بودجه دانشگاه 4 هزار و 400 میلیارد تومان از نظر هزینه 5 هزار و 500 میلیارد تومان و از نظر منابع و مصارف 7 هزار میلیارد تومان است و 12 درصد درآمدها نیز باید از منابع غیر از شهریه تأمین شود.

وی به برنامه‌های در دست اجرای سال ۹۳ پرداخت و تصریح کرد: توسعه کیفیت آموزش در راه اندازی رشته‌های چند تخصصی و خدمات آموزشی، پژوهشی و اجرای برنامه‌ها و جذب نخبگان می‌باشد که آموزش تحصیلات تکمیلی، برنامه ریزی برای جذب ۵ هزار عضو هیئت علمی و ۶ هزار دانشجوی دکتری در سال جاری از دیگر برنامه‌های امسال است. 

وی اظهار داشت: امضای تفاهم نامه با وزیر آموزش و پرورش برای دوره‌های کوتاه مدت کاربردی و ایجاد پارک علمی و مراکز رشد و فناوری و تجاری سازی تحقیقات و تاسیس مراکز پژوهشی درآمد زا از برنامه‌های مهم و کلیدی دانشگاه آزاد به شمار می‌آید. 

وی در پایان در خصوص رشته‌های دکتری پژوهش محور خاطر نشان کرد: در این رشته با سقف ۳۰ میلیون تومان و افزایش ۶ برابری اعتبار پژوهشی برای پروژه‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری تخصصی ۸ درصد بودجه دانشگاه آزاد در سال ۹۳ می‌باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.