اپدنیوز :

" جنگ " ؛ محور اصلی صادرات و اقتصاد آمریکا

جنگ صادرات اصلی آمریکا محسوب می شود . بدون جنگ افروزی اقتصاد این کشور متزلزل شده و فروپاشی خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اپدنیوز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " مایک مینی " نوشت : برای درک هر چه بهتر این موضوع باید نگاهی به اقدامات ایالات متحده در سال های اخیر در سایر کشورهای دنیا انداخت . هزینه های اقدامات نظامی ارتش آمریکا در سال 2012 ، مبلغی معادل 684 میلیارد دلار تخمین زده شده است .

برای آنکه به حجم گسترده هزینه های صرف شده در بخش نظامی در دولت آمریکا پی ببریم ،‌می توان به هزینه های نظامی ده کشور برتر دنیا در نمودار هزینه های دفاعی توجه کرد . بر اساس این نمودار ،‌ چین ،‌ روسیه ، انگلیس ، ژاپن ، فرانسه ،‌ عربستان ، هند ، آلمان ، ایتالیا و برزیل مجموعا مبلغی معادل 654 میلیارد دلار را در همان سال هزینه کرده اند . 

در ادامه این مقاله آمده است : ایالات متحده هم اکنون هزینه ای معادل 40 درصد بودجه کل دنیا را در بخش نظامی خود صرف می کند . این در حالی است که این مبلغ پس از پایان جنگ آمریکا در عراق و افغانستان،‌ با این عدد ثبت شده است  . بر اساس پیش بینی های عنوان شده ، این دو جنگ _ عراق و افغانستان _ هزینه ای بین 4 تا 6 تریلیون دلار برای دولت آمریکا داشته است . 

بنابراین مبلغ 684 میلیارد دلار نشان دهنده کاهش هزینه ها نسبت به زمان جنگ می باشد . این عدد در واقع بودجه نظامی آمریکا در زمان صلح به شمار می آید !

نگاهی به هزینه های بودجه ای دولت آمریکا و اختصاص آنها به سایر بخش ها نشان میدهد که " بخش نظامی " رتبه دوم را داراست . در واقع ولخرجی های نظامی دولت آمریکا بسیار بیشتر از بودجه بخش های پزشکی و درمانی است . از منظر کاخ سفید ، خدمات بهداشتی و انسانی با بودجه ای معادل (73.1میلیارد دلار ) ، آموزش و پرورش (68.6میلیارد دلار) ، مسکن و شهرسازی (32.6 میلیارد دلار ) در رتبه های پایین تر از ارتش از لحاظ اهمیت قرار دارد .

بدتر از همه اینکه ظاهرا دولت آمریکا ترجیح میدهد شهروندان این کشور از حقایق صرف شدن هزینه ها بی خبر باشند . همچنین باید اشاره کرد که هزینه های نظامی تنها مبلغی نیست که دولت آمریکا در بخش دفاعی صرف می کند . چنانچه هزینه های مربوط به امنیت داخلی ، امور بازنشستگان ارتش و کمک های نظامی به هم پیمانان واشنگتن نیز به لیست بودجه نظامی دولت آمریکا اضافه کنیم مبلغی معادل 1 تریلیون دلار بدست می آید . 

به گفته کارشناسان ، هزینه یک هفته در بخش نظامی دنیا به اندازه ای است که می توان با آن کل گرسنگان جهان را سیر کرده و فقر را از بین برد . در هیچ جایی زشت تر و ناپسندتر از این نیست که هزینه های نظامی برای تولید جنگنده های بدون سرنشین _‌که شهروندان بی دفاع در دیگر کشورها را به خاک و خون می کشاند _ اتلاف گردد . 

اپد نیوز در ادامه مقاله خود تصریح کرد : ارتش آمریکا از سال 1990 تاکنون در حال تولید و توسعه جت های جنگنده اف 35 بوده که با گذشت 24 سال از آغاز روند تهیه آنان هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است . به گفته مقامات نظامی آمریکا ، ارتش باید با هزینه 159 میلیون دلاری تعداد 2 هزار و 443 فرونداز این جت های جنگنده را تولید نماید . 

با اطمینان می توان گفت که دولت آمریکا در حالی از اولویت های دیگر در مدیریت کشور نام می برد که ارتش و بخش های نظامی در اولویت کاری رییس جمهور قرار دارد . 

در انتهای این مقاله آمده است : هنگامی به مشارکت و هم دستی آمریکا با یکی از هم پیمانان خود در حمله یا اقدام نظامی در کشور دیگری نگاه کنیم ، داستان تفاوت چندانی نخواهد داشت . بزرگترین دریافت کننده کمک های نظامی از آمریکا ، رژیم صهیونیستی است که بیشتر از تمامی کشورهای اروپایی هزینه در بخش نظامی صرف کرده و هم اکنون بعنوان یک تهدید برای صلح خاورمیانه محسوب می شود . 

بر اساس برخی پیش بینی ها ، هزینه هایی که تاکنون دولت آمریکا در اقدامات نظامی اسرائیل صرف کرده 120 میلیارد دلار تخمین زده شده است . در واقع آمریکا 25 درصد هزینه های نظامی رژیم صهیونیستی را تامین می کند که این میزان در حال افزایش می باشد . دولت آمریکا سالانه مبلغ 10 میلیارد دلار برای همکاری های نظامی با تل آویو صرف می کند تا از این طریق "منافع استراتژیک "‌ این رژیم حفظ شود . 


انتهای پیام /
برچسب ها: جنگ ، اقتصاد ، آمریکا ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار