سید جلال حسینی:

انجام عملیات از چندجناح خرمشهر را آزاد کرد

مدیر سابق شبکه العالم گفت: انجام عملیات گسترده در چندین جناح مختلف خرمشهر را آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی‌- امنیتی ‌باشگاه‌ خبرنگاران،‌ سوم‌خرداد‌ سال 1361 مصادف با روزی است که یادآور رشادت و پایمردی‌های بزرگ مردانی است که شاید از نظر سن کم می‌نمودند اما روحی بزرگ داشتند و در مصاف با دشمن مردانه‌ ظاهر شدند و جنگیدند تا ذره‌ای از خاک سرزمین عزیزمان به اشغال دشمن در نیاید. در همین زمینه با یکی از مدیران سابق سازمان صدا و سیما و رزمندگان‌ دوران‌ دفاع مقدس که‌ در روند عملیات آزادسازی‌ خرمشهر قرار داشته‌اند به گفتگو نشسته‌ایم.

 
سیدجلال حسینی، در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، گفت: شیوه آزادسازی خرمشهر این بود که رزمندگان اسلام با انجام عملیات از چندین جناح مختلف خرمشهر را آزاد کردند.  
 
وی درباره نقش یگان‌های مختلف در آزادسازی خرمشهر ابراز کرد: یگان‌های بسیاری از ارتش، سپاه و بسیج در روند آزادسازی خرمشهر نقش داشتند همچنین یکی دیگر از گروه های تاثیرگذار در جریان آزادسازی خرمشهر گروه های نامنظم شهید چمران بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش داشتند.  
 
 فیلمبردار دوران دفاع مقدس درباره روند آزادسازی خرمشهر توضیح داد: ما برای آزادسازی خرمشهر خاکریز به خاکریز از سمت پادگان حمید به سمت خرمشهر جلو می‌رفتیم و همینطور که پیشروی ما ادامه پیدا می‌کرد، خرمشهر‌ را در ۲۴ روز عملیات آزاد کردیم.  
 
حسینی درباره اهداف دشمن بعثی برای اشغال خرمشهر افزود: عراق در شرایطی به ما به ما حمله کرد که خرمشهر را به مدت ۲۰ ماه در اشغال خود داشت چون هدفشان این بود که می‌خواستند پس از اینکه از طریق خرمشهر سه روزه به تهران برسند و پایتخت کشور را تسخیر کردند، ایران و انقلاب را نابود کنند بود اما با اینکه تازه انقلاب شده بود و خرمشهر در تصرف آن‌ها بود اما با عملیات‌هایی که انجام گرفت دشمن بعثی موفق نشد به اهداف خود دست پیدا کند و توانستیم که عراق را از خاک خودمان عقب برانیم.  
 
فیلمبردار حلبچه درباره علت آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر این بود که رزمنده‌ها از واحدهای مختلف به عراق حمله می‌کردند.  
 
وی با اشاره به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و همرزمانش اظهار داشت: من می‌خواهم از دو تن همرزمانم که در روند آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند یادی بکنم.‌ امیر صمدی مقدم و مسعود شالبافیان دو سرباز "دیده ‌ور" بودند که جلوی تانک حرکت می‌کردند و در عملیاتی که قبل از آزادسازی خرمشهر انجام گرفت به شهادت رسیدند.

این جانباز دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: من در هنگام انجام عملیات آزادسازی خرمشهر در ۳۰ کیلومتری اهواز بودم و انجام همین عملیات‌ها بود که باعث شد بچه‌های ما خاکریز به خاکریز به سمت خرمشهر جلو بروند تا اینکه خرمشهر از چنگال دشمن بعثی در آورند و آزاد کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار