اصفهان/

نامه 85 نماینده به رییس جمهور برای حفظ میراث فرهنگی و آثار تاریخی اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : بیش از 85 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری حفاظت، حراست و احیای آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان را خواستار شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با پخش نامه ای بین خبرنگاران پارلمانی ،این مطلب را اعلام کرد.
در این نامه آمده است: آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان گنجینه های گرانبهای هویت و فرهنگ اسلامی است که آمیختگی دین و سیاست و در پرتو اندیشه های اخلاقی و اسلامی را متجلی ساخته و حتی سبک معماری آن نیز بیانگر اخلاق و کرامت انسانی است.

در بخش دیگر از این نامه آمده است: با توجه به خشکسالی های اخیر و آلودگی های شدید و همچنین تغییرات پی در پی مدیریتی در ساختار میراث فرهنگی کشور برنامه های مناسب و کارآمدی برای حفاظت از این آثار نظیر پل خواجو، سی و سه پل، میدان امام، مدرسه چهارباغ و صدها هزار اثر ارزشمند دیگر انجام نشده است.

به گفته مقتدایی در ادامه این نامه آمده است: با توجه به این که این آثار متعلق به نسل حاضر و نسل های بعدی است و همچنین میراث جهانی محسوب می شود مستدعی است جلسه ویژه ای در هیات دولت برای حفظ، حراست و احیای این آثار برگزار شود. /س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.