اردبیل/

طغیان ملخ در مزارع اردبیل مهار شده است

رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: تلاش و جدیت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در کنترل کانون طغیان ملخ در شمال استان اردبیل و سمپاشی انجام شده قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمدعلی باغستانی  در جریان بازدید از مشکلات خشکسالی منطقه پارس‌آباد اظهار داشت: موفقیت جهاد کشاورزی استان اردبیل در کنترل طغیان ملخ قابل تحسین است.

وی گفت: سال‌هاست که گونه‌های مختلف ملخ با مهاجرت از کشورهای همسایه از مرز شمالی استان اردبیل به ویژه در دشت مغان بومی شده‌اند که اگر به موقع با آنها مبارزه نشود، طغیان کرده و با خسارات سنگینی مراتع و مزارع موجود را نابود می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به موقع با توجه به خشکسالی عملیات مبارزه خود را آغاز کرده و جز اولین استانی است که در سطح کشور موفقیت فعالیت آنها قابل تحسین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با قدردانی از حضور رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در استان بیان کرد: تاکنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی دشت مغان که کانون طغیان ملخ بومی از گونه‌های مراکشی، آسیایی و ایتالیایی است کانون‌کوبی شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده این عملیات مبارزه به بیش از 26 هزار هکتار برسد.

عدیل سروی گفت: به لحاظ وجود بحران خشکسالی امسال این ملخ‌ها در کمتر از چهار روز از پوره به حشره کامل تبدیل شده‌اند و این سازمان به لحاظ رصد و پیگیری‌های مستمر و شبانه‌روزی به موقع اقدام کرده و امید است با مساعدت های سازمان مرکزی در سطح وزارتخانه بیش از پیش در این مبارزه و موارد مشابه بدون فوت زمان اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: پارس ، آباد ، طغیان ، ملخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.