آداب و معاشرت فرزندانتان را جدی بگیرید

یک روانشناس گفت: آداب و معاشرت به کودکان باید به متناسب با سن آنها باشد یعنی احترام به شخصیت خود و دیگران را دربر داشته باشد.

معصومه اسماعیلی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: آداب معاشرت را نمی‌توان به کسی تحمیل کرد، اما می‌توان آموزش دادن به کودک به یک روش زندگی تبدیل کرد.  
وی ادامه داد: اولین قدم برای داشتن فرزند مبادی آداب این است که والدین مبادی آداب باشند و با نشان دادن در رفتار خود و نقش بازی کردن با کودکشان در این رابطه به تمرین نزاکت و ادب بپردازند. 

وی افزود: والدین باید رفتارهای قابل قبول اجتماعی کودکشان را تشویق و تحسین کمنند و در راه تعلیم این آداب صبور باشند زیرا، راه نسبتا زمان بر‌ی را پیش روی دارند.
 
پدرو مادر باید راهنمای اجتماعی و رفتاری کودکشان باشند و در کنار آنها وقت بگذارند و اهمیت دهند. 

اسماعیلی با اشاره به طرز صحبت کردن والدین تصریح کرد: والدین در هنگام صحبت کردن، خوب حرف بزنند و از لغات عامیانه کمتری استفاده کنند تا الگوی مناسبی برای کودکان باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: والدین از سنین کمتر سلام و خداحافظی کردن را به کودکان آموزش دهند به صورت عملی کمک به دیگران، عذرخواهی کردن، احترام به بزرگترها، گذشت و فداکاری را با رفتار مناسب به فرزندانشان در موقعیت مختلف بیاموزند.
 
انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: اداب ، معاشرت ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار