با سوء استفاده از نقايص مقررات مالی؛

مافيای ايتاليا در بخش‌های مختلف اقتصاد "آلمان" نفوذ کرده‌اند

مافيای ايتاليا با سوء استفاده از نقاط ضعف و نقايص مقررات مالی و کيفری آلمان در بخش‌های مختلف اقتصاد اين کشور که بزرگترين اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، نفوذ کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، سازمان‌های مافيايی ايتاليا با سوء استفاده از نقاط ضعف و نقايص مقررات مالی و کيفری آلمان در بخش‌های مختلف اقتصاد اين کشور که بزرگترين اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، نفوذ کرده‌اند.

بر اساس گزارش يک گروه پژوهشي، مقامات آلمان دامنه نفوذ سازمان هاي مافيايي ايتاليا را در اقتصاد اين کشور- که چهارمين اقتصاد بزرگ جهان است- دست کم گرفته اند و اين به ضرر اين کشور است.

"ديويد شراون"، خبرنگار روزنامه "فانک مدينگروپ" در گفتگو با خبرگزاري آلمان گفت: مقامات آلمان هنوز به جدي بودن مشکلات و  پيامدهاي ناشي از نفوذ اين سازمان ها به اقتصاد آلمان پي نبرده اند.

وي از مقررات نه چندان سختگيرانه براي جلوگيري از پولشويي و تصرف اموال، محدوديت شنود مکالمات تلفني، و فقدان مقرراتي مشابه مقررات وضع شده در ايتاليا که صرفاً عضويت در يک سازمان مشابه سازمان هاي مافيايي را جرم مي داند انتقاد کرد.

شراون گفت: مقررات ما اصلاً سختگيرانه نيست و زمينه را براي سوء استفاده آسان مافيا فراهم مي سازد. آنها مي توانند هر کاري که مي خواهند در کشورمان انجام دهند.

به عقيده "آنا ماريا نيفر"، گزارشگر شبکه راديويي دبليو دي آر آلمان، گمان مي رود از هر پنج پيتزافروشي در اين کشور، يک پيتزافروشي در فعاليت هاي مافيا دست دارد. مافياي ايتاليا از اين پيتزافروشي ها به عنوان کسب و کار صوري براي پولشويي، محل ملاقات اعضاي مافيا يا قاچاق سلاح و مواد مخدر استفاده مي کنند..

به عقيده شراون، شايد بحران اقتصادي در ايتاليا و اقدامات مؤثر فزاينده پليس اين کشور در روي آوردن باندهاي تبهکار ايتاليايي براي فعاليت در کشورهاي ديگر موثر بوده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار