پاپ خواستار احترام به حقوق کودکان شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه در بیت لحم احترام به حقوق کودکان را خواستار شد و اعلام کرد اغلب کودکان در جهان معاصر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه در بیت لحم احترام به حقوق کودکان را خواستار شد و اعلام کرد اغلب کودکان در جهان معاصر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

پاپ تصریح کرد: این کودکان که تعداد آنها بسیار زیاد است در شرایط غیر انسانی و در حاشیه جامعه زندگی می‌کنند.

 متاسفانه در جهانی که فن آوری‌های بسیار پیشرفته گسترده شده است، همچنان بسیاری از کودکان مورد سوء‌استفاده،‌ بدرفتاری، خشونت و قاچاق قرار می‌گیرند و به بردگی گرفته می‌شوند. امروزه بسیاری از کودکان آواره و پناهنده هستند و برخی مواقع به ویژه در آب‌های مدیترانه غرق می‌شوند.

 رهبر کاتولیک‌های جهان خاطر نشان کرد :به همین دلیل ما امروز مقابل خداوند شرمسار هستیم. آیا ما بی‌تفاوت هستیم؟ شاید افرادی هستیم که کلمات خوب و مذهبی به کار می‌بریم و از تصاویر کودکان فقیر برای سود بیشتر استفاده می‌کنیم. شاید آنها را فراموش کرده‌ایم و به منافع خویش مشغولیم؟

پاپ که در سفری دو روزه به اراضی فسلطینی و فلسطین اشغالی به سر می‌برد، افزود: هنگامی که ما بر حفاظت از حقوق کودکان اصرار داریم، بازار سلاحی که در اختیار کودک سربازان قرار می‌گیرد و همچنین بازار کودکان کار گرم است. فریاد آنها خفه می‌شود: آنها باید کار کنند،‌ بجنگند و حقوق ندارند گریه کنند. امروز کودکان نیاز به دفاع و حمایت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار