آیت الله تسخیری:

تمامی ادیان با افراط گرایی و خشونت مخالف هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اینکه "جنگ تنها باید برای اهداف والایی از جمله رفع فتنه و فساد صورت بگیرد"، افزود: خشونت و افراط گرایی از یک سنخ هستند و هر دو متجاوز علیه حق اند و هر دو طغیان بر حقوق دیگرانند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ، آیت الله محمد علی تسخیری در نشست quotation mark جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی quotation mark که به همت این سازمان برگزار شده است ، افزود: اینکه در یک نشست دو واژه خشونت و افراط گرایی کنار یکدیگر قرار گرفتند، انتخاب مناسبی است؛ خشونت و افراط گرایی از یک سنخند و هر دو متجاوز علیه حقند و هر دو طغیان بر حقوق دیگرانند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با اشاره به اینکه هرگونه خروج از حد طبیعی فطرت باعث مخالفت با آن می شود، گفت: تمامی ادیان ، چه آسمانی و چه غیر آسمانی با افراط گرایی و خشونت مخالفند ، این مخالفت در ادیان ابراهیمی خیلی واضح است .

وی اضافه کرد: جنگ تنها باید برای اهداف والایی از جمله رفع فتنه و فساد صورت بگیرد و حتی همین جنگ ها هم باید پاک باشند.

آیت الله تسخیری با اشاره به اینکه جنگ خودش محل خشونت است، ادامه داد : تعلیمات اسلام براساس تعامل زیبای بین انسانهاست.

وی تاکید کرد: دستوراتی را پیامبرگرامی اسلام (ص) هنگام وقوع جنگ به سربازان خود بیان فرمودند که نشان دهنده نظر اسلام در خصوص این پدیده است. اینکه کشتار جمعی ، کشتن پیرمردان، پیرزنان و کودکان و حتی شکستن درختان در جنگ ممنوع است، به ما جایگاه عدم خشونت و افراطی گری را می شناساند.

نشست جهان عاری از خشونت و افراطی گری از منظر ادیان ابراهیمی با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی از ایران و آمریکا بعدازظهر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت ا... محمد علی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رئیس جمهوری در امور اقلیت ها و ادیان، دکتر محقق داماد رئیس فرهنگستان علوم و شخصیت های برجسته از کلیسای آمریکا از جمله: دکتر هانتر دستیار ارشد دینی کلیسای نورتلند ، خانم دکتر باربارا اسکینر رئیس شبکه ملی کشیشیان آمریکایی آفریقایی، دکتر جیمزآگوست کوالسکی رئیس کلیسای کتدرال ، پروفسور آنتونی دسترو استاد حقوق دانشگاه کاتولیک واشتگتن و جمعی دیگر از دانشمندان و متفکران اسلامی و مسیحی برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تمامی ، ادیان ، افراط ، گرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار