یک فعال عرصه تعاون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"مدیریت" تعاونی‌ها نیازمند اصلاح ساختاری است

یک فعال عرصه تعاون گفت: وجود متولی مستقیم در توسعه بخش تعاون به منظور اصلاح نوع مدیریت و اختیارات تعاونی‌ها باید در دستور کار مسئولان باشد.

سید حسین فرجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شیوه مدیریت بخش تعاون اظهار داشت: تعاون در ایران متولی مستقیم ندارد و همین امر سبب شده تا آن طور که باید رشد کافی نداشته باشد.
 
وی ادامه داد: در زمان‌های گذشته تعاون زیر نظر سازمان مرکزی تعاون پیگیری و اداره می‌شد اما با ادغام وزارتخانه‌ها بخش تعاون به عنوان زیرشاخه‌ای از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و آن طور که باید استقلال کافی ندارد.
 
این فعال عرصه تعاون این شیوه مدیریت تعاونی‌ها را مناسب ندانست و گفت: این شیوه مدیریت تعاونی نه تنها سبب شده تا این نهادهای اقتصادی مؤثر در حاشیه قرار بگیرند بلکه با اختیارات تعریف شده برای تعاونی‌‌ها سبب محدودیت فعالیت‌ها شود.
 
وی تأکید کرد: تعاونی‌ها برای توسعه نیازمند متولی مستقیم هستند شیوه مدیرت سازمانی بهتر از معاونت وزارت است تشکیلات خاص تعاونگران باید باشد تا سبب توسعه آنها شود.
 
فرجی تصریح کرد: اتاق تعاون مرکزی ایران تا حدودی در توسعه تعاونی‌‌ها در چند سال اخیر اثرگذار بوده و برنامه‌هایی هم برای ارتقا تعاونی‌ها داده است اما این میزان کافی نیست و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولان عرصه تعاون افراد باتجربه هستند که می‌توانند با اتکا به دانش امروز و با اعتماد از اعضا جوان تعاونی‌ها به توسعه شرکت‌های تعاونی کمک کنند.
 
فرجی در پایان گفت: اصلاح ساختار مدیریت در تعاونی‌ها کلیدی است که اتکا به آن می‌تواند درهای بسته این بخش از اقتصاد ایرانی را باز کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار