شنبه شب این هفته کافه کتاب که در اخبار 21 شبکه اول سیما به روی آنتن می‌رود به مناسبت سالروز سوم خرداد (فتح خرمشهر) کتاب "ققنوس فاتح" را به شما عزیزان معرفی نمود.

کتاب "ققنوس فاتح" نوشته سردار "گلعلی بابایی" رئیس سازمان هنری ادبیات دفاع مقدس، سرگذشت سراسر ایثار و پیکار دانشجوی شهید فرمانده رشد سپاه اسلام شهید "محسن وزوایی" را از 20 منظر و نگاه روایت می‌کند.

شهید محسن وزوایی که از دانشجویان فعال پیرو خط امام بود نقش بسزایی در تسخیر لانه شیطان (سفارت جاسوسی آمریکا) داشت و به عنوان سخنگوی آن روزهای انقلاب دوم نقش موثری را ایفا نمود تا این که جنگ هشت ساله فرصت دیگری را مهیا کرد تا محسن وزوایی اینک با کنار گذاشتن قلم، اسلحه به دست گرفته و راهی جبهه‌ها شود.

گلعلی بابایی در گفتگو با بسته خبری کافه کتاب گفت: به این دلیل اسم کتاب را ققنوس فاتح گذاشتم که دیدم زندگی این شهید بزرگوار همچون داستان پرنده‌ی افسانه‌ای و اسطوره‌ای ما ققنوس است که خود را در آتش انداخته و از دود و خاکستر این شعله‌ها ققنوس دیگری متولد و به پرواز در می‌آید و او هم مانند ققنوس چند بار تا مرز شهادت رفت و برگشت تا در اولین عملیات آزادسازی خرمشهر در اردیبهشت سال 60 به شهادت رسید و کلمه فاتح را نیز به این دلیل انتخاب کردم که او فاتح لانه جاسوسی آمریکا و فاتح چند عملیات دفاع مقدس از جمله بازی‌دراز و بیت‌المقدس بود.

کافه کتاب در این گزارش اشاره می‌کند که نمی‌شود از فتح خرمشهر یاد کرد اما حرفی از فرمانده و دانشجوی رتبه یک رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف نزد.

سردار بابایی در ادامه افزود: محسن به مادرش گفته بود که باز شدن راه کربلا را برای خود نمی‌خواهم بلکه برای نسل‌های بعد می‌خواهم و همان طور که امروز می‌بینیم این حرکت میلیونی اربعین و نیمه شعبان انعکاس همین حرف شهید است.

کتاب ققنوس فاتح که پر است از دلاوری‌ها و از خود گذشتگی‌های شهید محسن وزوایی از اسناد، تصاویر و مدارک مستندی از شهید وزوایی را پرده‌برداری می‌کند.

کافه کتاب شما را به خواندن این کتاب همراه با یک فنجان قهوه داغ دعوت می‌کند.

تا کتاب و کافه کتابی دیگر.....

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار