لیگ جهانی والیبال 2014؛

اعتراض کواچ به سیستم ویدئو چلنج ایتالیایی‌ها

نحوه برنامه ریزی ایتالیایی ها برای سیستم ویدئو چلنج در لیگ جهانی باعث اعتراض سرمربی تیم ملی ایران در حاشیه جلسه فنی عمومی مسابقه ایران و ایتالیا شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، جلسه فنی عمومی دیدار تیم های ایران و ایتالیا در لیگ جهانی 2014 در هتل محل اقامت دو تیم برگزار شد.

در این جلسه مشاق محمد نماینده فدراسیون بین المللی والیبال و ناظر برگزاری مسابقه ایران و ایتالیا شرایط برگزاری بازی را برای هر دو تیم تشریح کرد و قرار شد ایران در مسابقه نخست با لباس سفید و در مسابقه دوم با لباس قرمز به میدان برود و بازیکنان ایتالیا در هر دو مسابقه لباس آبی تیره بر تن کنند.

سیستم ویدئو چلنج یکی از قوانین فدراسیون بین المللی والیبال است که بر اساس آن در صورتی که تیم ها به رای داور اعتراض داشته باشند فیلم صحنه مشکوک بازبینی می شود تا تصمیم صحیح گرفته شود اما تفاوت اجرای این قانون در کشورهای مختلف اعتراض اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی کشورمان را در پی داشت.

کواچ با اشاره به اینکه این قانون در ایتالیا، لهستان و روسیه به سه شیوه مختلف اجرا می شود اعتقاد داشت: قوانین فدراسیون بین المللی باید در همه کشورها به صورت یکسان اجرا شود تا تیم ها دچار مشکل نشوند.

در ایتالیا سیستم ویدئو چلنج فقط برای مشخص شدن اوت توپ یا فرود آن به داخل زمین اجرا می شود و برخورد توپ به دست مدافعین روی تور شامل آن نمی شود.

استناد ایتالیایی ها به مکاتبه ای از فدراسیون جهانی بود که به آنها مجوز استفاده از این سیستم را داده بودند و اعلام کرده بودند که در برزیل، روسیه و لهستان سیتم دفاع روی تور اجرا خواهد شد.

قانون دیگری که ایتالیایی ها قصد اجرای آن را در لیگ جهانی ندارند لزوم برگزاری نشست خبری پس از مسابقه است.

محمد مشتاق ناظر برگزاری مسابقه ایران و ایتالیا در نشست فنی عمومی بر لزوم برگزاری نشست خبری تاکید کرد اما مسئول رسانه ای مسابقات لیگ جهانی در ایتالیا اعلام کرد برنامه ای برای این مسئله ندارند اما در صورتی که خبرنگاران زیادی برای برگزاری نشست درخواست کنند این کار انجام خواهد شد.

تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 23 جمعه و 22:30 یکشنبه (به وقت تهران) در دو شهر تریسته و ورونا به مصاف هم می روند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار