وزارت خارجه آمریکا: عامل انتحاری القاعده در سوریه آمریکایی است

مقامات آمریکایی اعلام کردند یک تبعه آمریکا که برای یک گروه تروریست می جنگید یک بمب گذاری انتحاری مرگبار در سوریه انجام داده است. این نخستین بار است که آمریکا به چنین موردی در جنگ سوریه اذعان می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تایید این مسئله در بحبوحه نگرانی های روزافزون درخصوص سیل ورود خارجی ها به سوریه صورت گرفت و اینکه هیچ چشم اندازی برای پایان جنگ سه ساله در این کشور وجود ندارد.

جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نام این بمب گذار انتحاری را "محمد ابو صلحا" اعلام کرد.

گفته می شود ابو صلحا در انفجار روز یکشنبه کامیون بمب گذاری شده علیه نیروهای سوریه در استان ادلب در شمال این کشور دست داشته است.

ابو صلحا با نام مستعار "ابو حریره الامیریکی" شناخته می شد. الامیریکی در زبان عربی به معنی آمریکایی است.

ساکی افزود این نخستین بمب گذاری انتحاری از این نوع است که از آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 توسط یک آمریکایی انجام می شود.

آمارها نشان می دهد تعداد جنگجویان خارجی که طی سه سال گذشته وارد سوریه شده اند از نه هزار نفر به 11 هزار نفر افزایش یافته است و گمان می رود اکثر آنها از کشورهای همسایه وارد سوریه شده باشند.

ساکی به آمار دقیق در این زمینه اشاره نکرد که چه تعداد آمریکایی ممکن است در میان این تروریست‌ها در سوریه باشند. اما روزنامه نیویورک تایمز نوشت گمان می رود حدود 100 آمریکایی به سوریه رفته باشند تا در کنار تروریست‌های سوری بجنگند.

جزئیات بیشتری در مورد این آمریکایی مرموز که گفته می شود به جبهه النصره پیوسته بود ، در دسترس نیست. آمریکا اخیرا جبهه النصره را یک گروه تروریستی معرفی کرد.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از مقامات مجری قانون نوشت این بمب گذار انتحاری آمریکایی بین 20 تا 30 سال داشته و متولد ایالت فلوریدا در جنوب آمریکا بوده است.

این روزنامه در ادامه افزود گفته می شود وی دو ماه در یک اردوگاه در شهر حلب بوده و اواخر سال گذشته مجددا به سوریه بازگشته است.

یک تروریست از جبهه النصره در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت ابو صلحا یک عرب آمریکایی بود که عربی را ضعیف صحبت می کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار