قدری جمیل:با نظر غرب در مورد نمایشی خواندن انتخابات سوریه مخالفم

معاون سابق نخست وزیر سوریه در سخنانی تاکید کرد با نظر کشورهای غربی در مورد مضحک و نمایشی خواندن انتخابات در سوریه مخالفم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"قدری جمیل" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به اینکه در این مورد با غرب که انتخابات ریاست جمهوری سوریه را مضحک و نمایشی توصیف کرده موافق نیستم تاکید کرد: هیچ کسی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد و ارزیابی‌های غرب هم برای من اهمیتی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضع ما با مخالفان خارج نشین که خواهان برگزاری انتخابات نبوده و به دنبال سرنگونی دولت هستند، متفاوت است گفت: بخشی از سنگینی حل بحران سوریه در خارج قرار گرفته و این آن چیزی است که من را به اقامت در خارج با هدف پیگیری و هماهنگی بین اعضای جبهه آزادی و تغییر واداشت.

معاون سابق نخست وزیر سوریه در ادامه با بیان اینکه عدم دستیابی به توافق بین دولت و مخالفان تمامیت ارضی و ملت سوریه را تهدید می‌کند افزود: وحدت سوریه در صورت تداوم درگیری نظامی هدف قرار داده شده و به تثبیت شکاف در بین اقشار مختلف کشور منجر می‌شود.

وی همچنین ادعای تلاش نظام سوریه برای تقسیم این کشور از طریق حمایت از مناطقی که حامی آن هستند را رد کرد و تصریح کرد: این موضوع درست نیست؛ واقعیت‌های میدانی که شرایط آن را اعمال می‌کند وجود دارد اما نظام سوریه و هیچ یک از اطراف سوریه تقسیم این کشور را تایید نکرده و منبع این موضوع خارج و کشورهای غربی هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قدری ، جمیل ، الشرق ، الاوسط ، وزیر ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار