دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ:

مصرف مواد نیرو زا خارج از سیستم فدراسیون‌ها، کار دست ورزشکارانمان می‌دهد

رئیس فدراسیون پزشکی گفت: حرف شنوی ورزشکاران خارج از سیستم اردوها و فدراسیون‌های از نظر غیر متخصص‌در خصوص مصرف مواد نیروزا باعث می‌شود تست دوپینگ آنان مثبت شود و زحمات خودشان و مربیان بر باد برود.

دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام فدراسیون‌های جهانی تیر وکمان و وزنه‌برداری باز هم دو ورزشکار کشورمان به دلیل بی‌توجهی به توصیه‌های ستاد مبارزه با دوپینگ، فدراسیون پزشکی و ورزشی و همچنین مسئولان فدراسیون‌های مربوطه باز هم از مواد نیروزای ممنوعه استفاده کردند و نتایج تست‌ دوپینگشان مثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ حمزه نکویی ورزشکار تیرو کمان که در مسابقات قهرمانی آسیا 2013 در تایوان به قهرمانی دست یافته بود با اعلان فدراسیون جهانی تیروکمان دوپینگش مثبت شده بود و علاوه بر محرومیت دوساله از کلیه میادین ورزشی مدال این رقابت‌ها را نیز از دست داد.

وی گفت: ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از یک‌ماه پیش در جریان مثبت بودن نمونه دوپینگ حمزه‌نکویی بود اما به دلیل ملی‌شدن مراحل قانونی از اعلام این خبر خودداری کردیم وی افزود: طبق ادعای حمزه‌نکویی وی هیچ ماده نیروزایی مصرف نکرده است و فقط از یک فرآورده محلی استان کرمان(قاووت) که خاصیت تقویتی دارد استفاده کرده و خودش احتمال می‌دهد به دلیل مصرف این ماده محلی دوپینگش مثبت شده است.

وی ادامه داد: البته ما چون هیچ اطلاعاتی از ترکیب او فرآورده محلی نداریم، نمی‌توانیم در خصوص آن نظر بدهیم.

وی در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ رامین‌ ولی‌پور وزنه‌بردار 77 کیلو‌گرم گفت: متأسفانه با وجود این‌که آموزش‌های بسیاری در خصوص مبارزه با دوپینگ و مصرف مکمل‌های مجاز بصورت گسترده برای وزنه‌برداران برگزار کردیم اما باز هم آنان خارج از برنامه‌ مربیان خود مکمل غیر مجاز خود و کادر فنی را بر باد می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رامین‌ولی‌پور که در مسابقات نوجوانان آسیا 2013 تایلند مدال طلا را کسب کردند و مدالش را از دست داد البته هنوز از نوع ماده مصرفی غیر مجازی که در دوپینگ وی مشاهده شده اطلاعاتی به ستاد مبارزه با دوپینگ ایران(نادو) اعلام نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دوپینگ ، نکویی ، پورکاظمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
اکثر ورزشکاران ما دوپینگ می کنند
باید فبل از اعزام ازشون تست بگیرید
آخرین اخبار