ایلام/

افزایش گوزن های زرد سایت ایلام به 40 راس

سرپرست سایت گوزن زرد ایلام گفت: 36 راس گوزن بالغ و نابالغ اکنون در این سایت وجود دارد که پنج راس آنها در ابتدای سال جاری به دنیا آمده اند و دوران نوزادی خود را سپری می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ فرزاد بهامین با بیان این مطلب افزود: شمار گوزن های این مرکز تا پایان خرداد به 40 راس افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه هفت راس گوزن نر ، 17 راس گوزن ماده بالغ ، هشت گوزن نابالغ و چهار راس نوزاد در این سایت نگهداری می شو افزود: این گوزن ها از نوع ˈگاوسانانˈ بوده که در شهریورماه جفت گیری می کنند و از فروردین تا خرداد هر سال در هر زایمان یک گوساله به دنیا می آورند.
وی تاکید کرد: سایت گوزن زرد ایرانی استان ایلام کار خود از سال 1386 با ورود شش راس آغاز کرد و خوشبختانه در این مدت با توجه به شرایط جغرافیایی استان یکی از موفق ترین سایت های گوزن کشور بوده است.
سرپرست سایت گوزن زرد ایلام اضافه کرد: این گوزن ها بومی ˈجزیره اشکˈ دریاچه ارومیه هستند که به علت خشکیدگی این دریاچه با مشکل انقراض مواجه شدند.
بهامین بیان کرد: ایلام یکی از معدود استان هایی بود که برای تکثیر و مقابله با انقراض این حیوان انتخاب شد و نکته قابل توجه اینکه این حیوان به خوبی خود را با شرایط جغرافیایی استان تطبیق داد.
وی گفت: هیچگونه مرگ و میر گوزن های بالغ یا خردسال از ابتدای شروع به کار این سایت تاکنون رخ نداده و در مقایسه با سایر استان های کشور موفق ترین سایت کشور محسوب می شود.
وی هدف از راه اندازی مرکز حمایت از گونه در حال انقراض را تکثیر ، ازدیاد و رهاسازی آنها در طبیعت عنوان کرد./س
 
 
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.