رویاهای شیرین در تلخی دود سیگار محو می‌شود

یک پک، دو پک، نخ پشت نخ و همین جور ادامه دارد و حالا رسیده به 65 میلیارد نخ سیگار در سال!!!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حالا ایرانی‌ها دارند سالانه 65 میلیارد نخ سیگار دود می‌کنند و ارزش سالانه همین نخ سیگارهای بی ارزش می‌شود، چیزی بیش از شش هزار میلیارد تومان!!!

شش هزار میلیاردی که می‌توان با آن حداقل 60 هزار واحد مسکونی در سال ساخت و 60 هزار خانواده را برد زیر سقفی که همیشه آرزویش را داشتند.

شش هزار میلیاردی که شاید می‌توانست 60 هزار نفر را در سال شاغل کند و نجاتشان دهد از دست بیکاری که پای ثابت هر جرم و جنایت شده، حالا دارد دود می‌شود و می‌رود هوا...

با این شش هزار میلیارد راحت می‌شد شش هزار مدرسه ساخت و رویای خیلی از بچه‌های مناطق محروم برای مدرسه دار شدن را به واقعیت تبدیل کرد.

با شش هزار میلیارد می‌شد حداقل 60 بیمارستان ساخت و هزینه درمان خیلی از بیماران را پرداخت کرد و خیلی‌ها را از دست دوا و دکتر نجات داد.

همه این رویاهای شیرین در تلخی دود سیگار محو می‌شود و ما ایرانی‌ها سالانه بیش از شش هزار میلیارد از سرمایه‌های خودمان را دود می‌کنیم و آتش می‌زنیم به دار و ندارمان.

این نخ سیگار بی ارزش به این حد نابودی سرمایه هامان اکتفا نمی‌کند و تازه وقتی جانش گر بگیرد و دودش هوا برود سرمایه‌های بیشتری از ما را با خود دود می‌کند و به هوا می‌برد.

هزینه‌هایی سنگینی که بخش درمان باید متقبل شود تا جبران بخشی از خسارت‌های جانی باشد که سیگار هر ساله دارد به بدنه جامعه وارد می‌کند، تنها بخش دیگری از نابودی سرمایه‌هایمان در راه کشیدن سیگار است.

سرمایه‌های مالی از دست رفته را شاید بتوان جبران کرد، اما برای جبران سرمایه‌های جانی باید چه کار کرد وقتی که سیگار خیلی آرام و شیک در انگشتان نزدیک به 10 میلیون سیگاری ایرانی محترم جا می‌گیرد و همانگونه آرام سالی 11هزار نفرشان را راهی قبرستان می‌کند.

این 10 میلیون نفر خودشان انتخاب کردند بروند سمت مرگ و هر چه زبانمان مو درآورد که بابا سیگار پای ثابت همه سرطان‌هاست و هزار جور بیماری و عوارض دارد، حق انتخاب دارند که گوش نکنند.

اما همین 10 میلیون نفر اگر متوسط یک خانواده سه نفره را در نظر بگیریم می‌شوند 30 میلبیون نفر و این یعنی اینکه نصف جمعیت ایران مستقیم و غیر مستقیم دارند از این سیگار بی ارزش ضرر می‌بینند.

سیگاری‌های محترم حالا که گوشتان بدهکار حرف هیچکس نیست و ترجیح می‌دهید خودتان با دست خودتان راهی آن دنیا شوید، اگر قدری برای زندگیتان و اینکه چندسالی بیشتر در این دنیا بمانید و عمرتان طولانی شود، اهمیت قائلید، لااقل سیگار ایرانی بکشید!

کشیدن سیگار ایرانی شاید کمی گران‌تر تمام شود، اما از قدیم گفته‌اند هر گرانی بی حکمت نیست و هر ارزانی بی‌علت نیست و حکایت ارزانی سیگارهای قاچاقی که حالا نزدیک به 45 درصد بازار سیگار کشور را گرفته هم پر کردن این استوانه‌های باریک سفید رنگ با انواع مختلف مواد از توتون‌های آغشته به سم گرفته تا پوست درخت و خاک برگ است.

کشورهای بیگانه لطف کرده و هیچ چیز مضری را در این سیگارها کم نگذاشته‌اند و هر چه دم دستشان بوده ریخته‌اند در این سیگارها و تنها چیزی که به سختی در این سیگارها می‌شود یافت، توتون است!

مرتضی اعظمی رییس اداره دخانیات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه کرمانشاه، در این باره می‌گوید: با توجه به جمعیت 77 میلیونی نفری کشور نیاز مصرفی سیگار سالانه کشور 65 میلیارد نخ سیگار برآورد می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه حجم زیادی از بازار سیگار مصرفی کشور را سیگار قاچاق تشکیل می‌دهد و این میزان چیزی نزدیک به 40 تا 45 درصد بازار مصرفی سیگار را شامل می‌شود.

وی در خصوص مصرف سیگار داخل و مقایسه آن با سیگار قاچاق افزود: مجبوریم میان بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم و حالا که افرادی هستند که سیگار مصرف می‌کنند، ترجیح می‌دهیم سیگار داخلی که عوارض کمتری نسبت به سایر انواع سیگار قاچاق دارد در کشور مصرف شود.

وی با اشاره به وجود تقاضای مصرف بسیار سیگار در کشور عنوان کرد: ناچاریم سیگار داخلی تولید کنیم، زیرا عدم انجام این کار موجب ورود بیشتر سیگارهای خارجی به داخل کشور خواهد شد که علاوه بر تهدید بیشتر سلامت افراد، زمینه خروج ارز را نیز فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: باید به مردم این آگاهی داده شود که قیمت ارزانتر سیگارهای قاچاق به دلیل استفاده مواد نامرغوب در تولید آنهاست، به طوری‌که در تولید بسیاری از آنها پوست درخت، خاک برگ و سایر مواد مشابه استفاده می‌شود.

اعظمی خاطر‌نشان کرد: همچنین توتون مصرفی در سیگار قاچاق یک روز قبل از برداشت سم پاشی شده و همراه با سم موجود در آن برداشت و در تولید سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد که به همین لحاظ خطرات بسیاری سلامت افرادی که از سیگار قاچاق مصرف می‌کنند را تهدید می‌کند.

وی افزود: این در حالیست که در مزارع توتون کشورمان سه هفته قبل از برداشت سم پاشی متوقف شده و زمانی که سم از گیاه خارج شده، برداشت توتون آغاز می‌شود.

به گفته رییس اداره دخانیات استان کرمانشاه سیگارهای قاچاق در مدت زمان کمتری نسبت به سیگارهای داخلی موجب بروز عوارض در بدن افراد می‌شوند و خطر مصرف آنها چندین برابر سیگارهای داخلی است.

اعظمی، نازایی، ضایعات پوستی و بیماریهای روحی و روانی را از جمله عوارض مصرف سیگارهای قاچاق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات تنها شرکتی است که بر علیه خود تبلیغ می‌کند، اظهار کرد: یکی از وظایف شرکت دخانیات مبارزه با سیگار قاچاق است و در همین راستا شرکت دخانیات استان با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های امنیتی سال گذشته موفق به کشف 11 میلیون و 500 هزار نخ سیگار قاچاق شد.

رییس اداره دخانیات استان کرمانشاه تصریح کرد: در دو ماهه ابتدای سال نیز شرکت دخانیات با همکاری نهادهای مذکور موفق به کشف شش میلیون نخ سیگار قاچاق شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 380 درصد رشد داشته است.

سیگاری‌های محترم حالا اگر تصمیم دارید کشیدن سیگار را ادامه دهید، به خاطر اینکه چند سالی بیشتر در این دنیا بمانید و خیرتان هم به اقتصاد کشورمان برسد، لطفا بیایید و سیگار ایرانی بکشید.‌

منبع: ایسنا
برچسب ها: رویا ، تلخی ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار