عادت‌های بد خود را به بچه ها منتقل نکنید!

براساس نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه بریستول در انگلستان انجام شده، کودکانی که والدین آنها وقت زیادی صرف تماشای تلویزیون می کنند سه برابر سایر کودکان احتمال دارد چنین عادتی را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران ، کودکان خانواده هایی که والدین آنها روزانه بیش از دو ساعت تلویزیون تماشا می کنند سه برابر سایر کودکان به احتمال زیاد همین عادت را تکرار خواهند کرد. ساعاتی که مادر خانواده صرف تماشای تلویزیون می کند در شکل دادن به عادت کودکان از ساعاتی که پدر صرف این کار می کند تاثیر گذارتر است.

بررسي ها نشان مي دهند،در روزهای تعطیل آخر هفته در مجموع خانواده ها ساعات بیشتری را صرف تماشای تلویزیون می کنند. چهل و پنج درصد از پسربچه ها، ۴۳ درصد از دختر بچه ها و ۵۳ درصد از مادران و ۵۷ درصد از پدران در این روزها به طور متوسط بیش از دو ساعت را صرف تماشای تلویزیون می کنند.

گفتني است، این پژوهش همچنین نشان داد که بین ساعاتی که والدین و فرزندان آنها برای استفاده از کامپیوتر صرف می کنند نیز ارتباط نزدیکی وجود دارد. در این مورد نیز تاثیر گذاری عادت پدرها روی فرزندان دختر از تاثیر آنها روی فرزندان پسر بیشتر بوده است.

از جمله بیماریهایی که به تماشای بیش از حد تلویزیون مربوط می شوند می توان به افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت نوع دو اشاره کرد که میزان مرگ و میر در افراد بالغ را افزایش می دهند. در مورد کودکان نیز مشکل اضافه وزن و ابتلا به چاقی مفرط با میزان تماشای تلویزیون ارتباط دارد، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که هر گونه راهنمایی و کمک در مورد کاستن از تماشای زیاد تلویزیون باید هم کودکان و هم والدین را مورد خطاب و توجه قرار دهد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: تلویزیون ، کودک ، عادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار