کرونا ویروس همچنان خاموش بین زائران ایران

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت:خوشبختانه علائمی از ویروس کرونا در بین زائران ایرانی مشاهده نشده است اما با قرار دادن بروشورهای آموزشی به زائران روند پیشگیری از این ویروس بیشتر می‌شود.

عادل مقصودی‌نژاد معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان از مردم سعودی بوده‌اند گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود علائم ویروس کرونا در بین زائران ایرانی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه کرونا ویروسی مربوط به کشورهای حاشیه خلیج فارس است ، افزود: کرونا ویروسی است که از راه دستگاه تنفسی منتقل می‌شود و به شکل نارسایی شدید تنفسی گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز می‌کند این بیماری منشأ و داروی مشخصی ندارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری است.

مقصودی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: اگر زائری به سرفه‌های شدید، آب ریزش بینی،‌گلودرد و یا تب و عطسه مبتلا شد سریعاً وضعیت خودرا به پزشکان اعلام نماید. همچنین اگر در طول سفر با زائران مشکوک تماس داشت نسبت به رفع ابهام و تایید صحت و سلامت خود پزشکان را مطلع سازد.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه درمان این ویروس جلوگیری از بروز آن است اظهار داشت: شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت نکات بهداشت فردی، جلوگیری از روبوسی و دست دادن از جمله نکاتی است که زائران باید در طول سفر آن را رعایت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش میزان آگاهی حجاج نسبت به کرونا و علائم و همچنین راه‌های پیشگیری از آن بروشورهایی در صندلی جلوی هواپیمایی زائران تعبیه شده است که می‌تواند اطلاعات مفید و درخوری به حجاج ارائه کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کرونا ، ویروس ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار