لیگ جهانی والیبال 2014؛

دومین شکست ایران در ورونا مقابل ایتالیا رقم خورد + حاشیه ها

تیم ملی والیبال کشورمان که در دومین دیدار خود از سری مسابقات لیگ جهانی والیبال امشب برای دومین بار به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب این تیم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دومین رویارویی تیم ملی ایران در مصاف لاجوردی پوشان در سالن " پالا المپیا"‌  شهر ورونا آغاز ‌شد.
 
در این دیدار ترکیب شروع کننده تیم ایران از سعید معروف، محمد موسوی عراقی، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور و عادل غلامی تشکیل شد.

ترکیب شروع کننده بازی امشب نسبت به بازی قبل یک تغییر داشت آن هم نبود سامان فائزی است. ترکیب تیم ایتالیا نسبت به بازی اول تغییری نداشت.

این دیدار با حضور تماشاگران بیشمار ایرانی برگزار شد.

ملی پوشان کشورمان که در بازی قبل مقابل لاجوردی پوشان در پوئن سرویس ضعیف کار کرده بودند در ست نخست دیدار دوم در شهر ورونا در پوئنهای ابتدایی در دریافت مشکل داشتند ایتالیایی ها با شروع طوفانی خود نشان دادند که می خواهند چهارمین برد متوالی خود در این دوره از مسابقات لیگ جهانی را به دست آورند.


ملی پوشان کشورمان با روی آوردن به سرویس های پرشی موجی درصدد جبران نتایج گذشته بودند اما مشکل آنها در توپگیری داخل میدان بازهم وجود داشت و وقت استراحت فنی اول با پوئن 8 بر6 به نفع لاجوردی پوشان رقم خورد. در این دیدار هم جیری کوار و تراویسا عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

شهرام محمودی قطر پاسور تیم ملی کشورمان در در این بازی هم با آبشارهای قدرتمند خود برای تیم ایران امتیازآوری کرد.

نکته قابل توجه در این دیدار تعجیل ملی پوشان کشورمان در کسب پوئن بود آنها بدون صبر و تمرکز توپها را به زمین حریف می زدند.

امتیاز 11 بازی را عادل غلامی با بهره گیری از اشتباه روسنی لیبرو تیم ایتالیا به دست آورد. بر خلاف سال قبل که ایتالیایی ها در منطقه 4 مقبل اییران مشکل د اشتند امسال به هیچ عنوان این طور نبودند و این نقطه ضعف خود را تقویت کردند.

میلاد عبادی پور با سرویسهای متمرکز خود و محمد موسوی با اسپک هایش امتیاز ایران به برابر14 با حریف رساند. و این مساله نشان داد که ملی پوشان کشورمان قدرت برابری با حریف را دارند.

وقت استراحت فنی دوم هم با پوئن 16بر14 به دست آمد. ملی پوشان کشورمان با روحیه جنگنده و انگیزه بالای خود حریف را به نوعی دچار مشکل کردند. در این ست شاهد یک بازی معقول و حرفه ای و دور از احساس از تیم ایران بودیم.

شهرام محمودی پس از سرویس خوب سعید معروف امتیاز برابر17 را برای ایران به دست می آورد و سپس ملی پوشان کشورمان با بهره گیری از اشتباه بیرارلی امتیاز 18 را به دست آورد.

بازیکنان تیم ملی کشورمان بازهم در پوئن های حساس ضعیف عمل کردند و شریط روحی تیم تا حدودی برهم ریخت. اسپک محکم شهرام محمودی امتیاز 20 را برای تیم ایران به همراه داشت. عادل غلامی امتیاز برابر 21 را برای تیم ایران به دست آورد وقتی ملی پوشان دست به حرکات سرعتی می زنند کار برای ایتالیا سخت می شد.


کواچ سرمربی تیم ملی کشورمان با صحبت های خود نکات فنی را به آنها گوشزد می کرد محمودی با اسپکهای خود پیانو را به زحمت انداخت و امتیاز23 را برای ایران به دست آورد.

اسپک زایتسف که به خارج از زمین رفت امتیاز برابر 25 را به همراه داشت. سرویس محمد موسوی به خارج از زمین رفته و امتیاز 26 را برای ایتالیادر پی داشت.

** ایتالیایی ها مصمم در کسب چهارمین برد

ست دوم بازی در حالی آغاز شد که تیم ایران در ست اول از نظر دریافت مشکل اساسی داشت و نتوانست به خوبی در این بخش عمل کند. ملی پوشان ایتالیا با آنالیز دقیق سعید معروف دفاع خوبی را مقابل تیم ملی کشورمان ایجاد کردند. اسپکهای شهرام محمودی در این ست نقش قابل توجهی در امتیاز آوری تیم ایران داشت.

ترکیب تیم ایران و ایتالیا در این ست تغییری نسبت به ست قبل نداشت. در ابتدای بازی آبشار زایتسف به خارج از زمین رفته و امتیاز برابر 1 را برای ما به همراه داشت. اعتراضات مکرر لاجوردی پوشان باعث شد تا داوران به دفعات از ویدئو چلنج استفاده کنند.

از دادن امتیاز از سوی تیم ایتالیا از پوئن سرویس باعث شد تا امتیازات ایران رفته رفته افزایش پیدا کند. تک دفاع های ایوان زایتسف در این ست باز هم کار دست شاگردان کواچ داد. آبشار محکم فرهاد قائمی امتیاز برابر 5 را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشت.

آبشار شهرام محمودی پس از برخورد با شانه های "ایوان زایتسف" امتیاز برابر6 را به همراه آورد. وقت استراحت فنی اول این ست با پوئن 8 بر 6 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

مدافعان تیم ایتالیا در این دیدار به خوبی "محمودی" را شناسایی و وی را در ادامه کار اذیت کردند. آبشار میلاد عبادی پور برای تیم ایران امتیاز 8 را به همراه داشت. سعید معروف با دادن پاس دوم به بازیکنی که پاس اولش خراب شده است به آنها روحیه و به نوعی اعتماد به نفس می دهد.


آبشار نرم و آرام "ایوان زایتسف" امتیاز 14 را برای تیم ایتالیا به همراه داشت. در امتیاز 15 بر 9 کواچ وقت استراحت گرفت و می خواست با صحبت کردن با شاگردانش آنها را به فضای مسابقه بازگرداند و روحیه آنها را تا حد مطلوبی ارتقا دهد. بازهم در این دیدار سرمربی صرب تیم ملی ایران از تعویض استفاده نکرد.

سرویس پرشی "میلاد عبادی پور" به تور برخورد کرد و امتیاز15 به تیم ایتالیا رسید. دریافت ضعیف ملی پوشان کشورمان مقابل سرویس زایتسف امتیاز 16 را برای لاجوردی پوشان رقم خورد و وقت استراحت فنی با امتیاز 16بر10 به پایان رسید.

آنالیز ایتالیایی ها تا حدی بود که با 2 یا 3 دفاع مقابل اسپکرهای ایران می ایستادند

در امتیاز17 کواچ از 2 تعویشه خود استفاده کرد و امیر غفور و مهدی مهدوی وارد زمین شدند. وی از سامان فائزی به جای عادل غلامی استفاده کرد.

بازهم دریافت ضعیف تیم ایران باعث شد تا ایتالیایی ها امتیاز19 را به دست آورند. در امتیاز 21 کواچ از مجتبی میرزا جانپور به جای میلاد عبادی پور به زمین آمد. وی توانست در مدت زمان کوتاه حضورش در زمین در حمله عملکرد موفق داشته باشد. تعویض های کواچ روحیه جنگنده از دست رفته را به تیم ایران بازگرداند. فرهاد قائمی توانست امتیاز16 را به طور مستقیم از سرویس به دست آورد. تغییر نوع بازی تیم ایران بروتو را مبور به گرفتن وقت و صحبت با شاگردانش کرد.

ست دوم دیدار تیمهای ملی ایران و ایتالیا با نتیجه 25 بر 18به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.



** ست سوم این دیدار با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

ملی پوشان تیم ایران در این دیدار فقط به دنبال کسب ست از تیم حریف بودند در صورتی که آنها قدرت غلبه بر تیم ایتالیا را هم داشتند. آنها برای کسب نتیجه قابل قبول نیاز به بهترشدن شرایط روحی و روانی خود داشتند.

بعد از آن که تعویض در تیم ایران انجام شد تیم ایتالیا موفق به کسب 9 امتیاز و ایران 8 پوئن شد. این مساله نشان داد که ملی پوشان در برخی زمان های بازی احتیاج دارند که خارج از زمین بازی را دنبال کرده تا به آرامش کافی برسن و باروانی بازی تا حدودی از روی دوش آنها کم شود.

ملی پوشان کشورمان در ابتدای ست سوم نشان دادند که هنوز بازی تمام نشده و با انگیزه بالا کار را شروع کردند. آبشار شهرام محمودی پس از برخورد با دست جری کوار به خارج از زمین رفت و امتیاز 3 را برای تیم ایران به همراه داشت.

"سیمونه بوتی" که در ست دوم در ترکیب تیم ایتالیا قرار گرفت در این ست دفاع خوبی را از خود به نمایش گذاشت و با دفاع های خوب خود مقابل اسپک های ملی پوشان کشورمان مانع از امتیاز آوری آنها شد. اعتراض سعید معروف مبنی بر خطای ایوان زایتسف باعث شد تا باز هم کارد قضاوت به سراغ ویدئو چلنج بروند و پس از مدت زمان طولانی بررسی امتیاز 6 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

میلاد عبادی پور دریافت کننده 22 ساله تیم ملی کشورمان با سرویس هدفمند خود امتیاز برابر 6 را برای تیم ایران رقم زد. دفاع "سیمونه پاردی" توسط سعید معروف کاپیتان تیم ایران پوئن7 را به همراه داشت. برای اولین بار در این بازی وقت استراخت فنی اول با امتیاز 8بر 6 به نفع تیم ایران به پایان رسید.

صحبت های کواچ در وقت اضافه با ملی پوشان مبنی بر زدن سرویس های موجی بود چون تنها در این صورت است که دریافت ایتالیایی ها با مشکل برخورد می کند.

فرهاد قائمی توانست در مقابل 2 دفاع اسپک خود را به امتیاز 9 تبدیل کند. اشتباه عبدالرضا علیزاده در دریافت امتیاز برابر 10 را برای تیم ایتالیا به همراه داشت. ابشار محکم زایتسف سومین امتیاز متوالی ایتالیا را در برداشت.


اشتباه جری کوار در توپ گیری امتیاز 11 را به ایران داد. باز هم ملی پوشان کشور مان در این ست به خود آمده و امتیازات به طور پایاپای دنبال می شد. متاسفانه والیبالیستهای ایرانی امتیازات را به سختی به دست آورده و به راحتی از دست می دهند البته نباید بازی خوانی ایتالیایی ها را نادیده گرفت.

با توجه به آن که سامان فائزی در دفاع روی تور موفق نبود کواچ تصمیم به بیرون کشیدن وی و به کار گیری از عادل غلامی در پست سرعتی کرد.

وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16 بر 12 به نفع تیم ایتالیا رقم خورد.

ایتالیایی ها در این دیدار در توپ گیری و بهره گیری از توپهای برگشتی بسیار عالی عمل کرد در مقابل ملی پوشان کشورمان به دلیل دریافت اول های ضعیف به خوبی توپ های اول را به دست سعید معروف نرساندند.

اشتباهات مکرر شاگردان کواچ باعث شد تا اختلاف امتیاز 2 تیم به عدد 6 برسد. ایتالیایی ها بالا بودن اختلاف امتیازات را مدیون کم اشتباه بودنشان هستند.

برخورد توپ میلاد عبادی پور با دست زایتسف امتیاز 14 را برای ایران به همراه داشت. پس از وقت استراحتی که کواچ برای صحبت با ملی پوشان گرفت نکات فنی را به آنها گوشزد کرد و روند امتیاز آوری ملی پوشان به مراتب بهتر شد. ملی پوشان کشورمان که نمی خواستند در این ست بازی را به پایان برسانند نهایت توانشان را برای کسب امتیاز به کار گرفتند در مقابل هم ایتالیایی ها درصدد به پایان رساندن بازی و کسب 3 امتیاز کامل از چهارمین بازی خود در لیگ جهانی بودند که موفق هم شدند و این ست هم با پوئن 25 بر 22به نفع تیم ایتالیا رقم خورد و ایتالیایی ها با این برد در گروه A با 12 امتیاز صدرنشینی خود را حفظ کردند.

** حواشی دومین دیدار ایران و ایتالیا در ورونا

بازی دوم تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در حالی برگزار شد که همسر سرمربی سابق تیم ملی با پیراهن ایران در سالن مسابقه حضور پیدا کرده بود.



تیم ملی والیبال ایران در حالی در دومین مسابقه خود در لیگ جهانی 2014 به مصاف ایتالیا رفت که حدود 800 ایرانی در سالن پالاالمپیای شهر ورونا حضور یافتند.

* ورونا یکی از شهرهای شمال ایتالیا محسوب می‌شود اما ایرانی‌های ساکن این شهر و دیگر شهرهای این کشور خود را به ورونا رساندند تا تیم ملی کشورمان را تشویق کنند.

* سالن پالا المپیای شهر ورونا ظرفیت 6200 تماشاگر دارد که ایرانی‌ها یک ضلع آن را به طور کامل به خود اختصاص داده‌اند و با وجود کمتر بودن نسبت به تماشاگران ایتالیایی به شدت تیم ملی کشورمان را تشویق می‌کردند.

* روبرتا برنوبی، همسر خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران که در زمان سرمربیگری وی ایران توانست ایتالیا را شکست دهد امشب با لباس تیم ایران در سالن مسابقه حضور پیدا کرد که این موضوع در نوع خود جالب بود.

* پیش از آغاز مسابقات، ایتالیایی‌ها از کریستین ساوانی، کاپیتان سابق خود که در این دوره از مسابقات حضور ندارد تقدیر کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
خيلي ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
جای خالی فرهاد ظریف کاملا تو زمین احساس میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۸:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
با سلام
به نظر من سرمربی تیم ملی جایگزین مناسبی برای ولاسکو نیست چون تعویض ها و درخواست استراحت جهت جلوگیری از امتیاز گیری ایتالیا به موقع نبود و خود سرمربی مشغول تماشا بود تا کوچ
آخرین اخبار