جان کری با محمود عباس تلفنی گفتگو کرد/ خبر ديدار کری و عباس رد شد

وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی فلسطین وفا، وزیر امور خارجه آمریکا که برای از سرگیری مذاکرات سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی تلاش می کندشب گذشته تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین  گفتگو کرد.

  "جان کری" در تماس تلفنی با "محمود عباس "درباره تشکیل دولت جدید فلسطینی و آینده فرآیند صلح گفتگو کرد.

کری ضمن گفتگو درباره تشکیل دولت جدید وحدت ، بار دیگر درباره حماس ابراز نگرانی کرد.

محمود عباس پیشتر اعلام کرده بود ترکیب دولت وحدت روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) ماه آوریل توافقنامه آشتی برای پایان دادن به اختلافات چندین ساله امضا کردند.

"جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت کری در این تماس تلفنی درباره نقش حماس در چنین دولتی و اهمیت این مسئله که دولت جدید به اصل عدم خشونت و مدارا ، به رسمیت شناختن دولت اسراییل و قبول توافقنامه های پیشین با آن پایبند باشد ابراز نگرانی کرد. 

ساکی در بیانیه ای افزود محمود عباس به وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داد که دولت جدید به این اصول پایبند خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است کری تاکید کرد آمریکا درباره ترکیب ، سیاست ها و اقدامات هر دولتی قضاوت خواهد کرد.

همچنین روزنامه جروزالم پست نوشت وزرات امور خارجه آمریکا  برخی گزارش‌ها مبنی بر  دیدار قریب الوقوع جان کری و محمود عباس رئیس  در اردن را رد کرد. 

جروزالم پست افزود روزنامه اردنی العرب الیوم پیش از این گزارش داده بود که کری و عباس قرار است در امان پایتخت اردن در روزهای آتی دیدار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار