فانی در گردهمایی روسای ادارات امور شاهد و ایثارگران:

قانون خدمات جامع ایثارگری باید اجرایی شود

وزیر آموزش و پرورش، رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای فرهنگی را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به این گروه باید هرچه سریع‌تر پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات امور شاهد و ایثارگران سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) در فروردین‌ماه سال 1365، تصریح کرد: نفوذ کلام ایشان باعث همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید در طرح ابتکاری نیمه‌متمرکز و پراکنده شاهد شد که هم اکنون با اجرای برنامه‌های مدون تبدیل به ساختار منسجم و هدفمندی شده است که می‌تواند به عنوان یک الگو هم در داخل و هم در خارج از کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی طرح «شهاب» را برگرفته از طرح «پراکنده شاهد» دانست و افزود: در این طرح ارائه خدمات آموزشی ویژه به دانش‌آموزان خاص مدنظر است و بیشتر مخصوص افرادی است که نمی‌توان آن‌ها را در یک فضای آموزشی معین کنار یکدیگر جمع کرد.

فانی با بیان این که نباید به بهانه موفق بودن طرح شاهد خود را از شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح مبرا دانست، خاطرنشان کرد: باید با ارزیابی‌های مستمر ضمن برطرف کردن نقاط ضعف این مدارس، نکات مثبت و ارزنده آن را تقویت کنیم تا ارایه خدمات با بهره‌وری بیشتر صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح شاهد را نتیجه الگوی مدیریت مشارکتی بین دو دستگاه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید خواند و اظهار کرد: باید با همکاری مستمر هر دو دستگاه برخی از مشکلات و موانع این مدارس برداشته شود تا کیفیت آموزشی و پرورشی ارتقا یابد.

وی با اشاره به سیاست راهبردی ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش، گفت: توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس شاهد باید با جدیت دنبال شود به طوری که این مدارس، پیشتاز کیفیت آموزشی در کل کشور باشند.

وزیر آموزش و پرورش، رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای فرهنگی را از مهم‌ترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت عنوان و تصریح کرد: این عزیزان حق بزرگی بر گردن نظام دارند و باید قانون جامع خدمات‌رسانی به آن‌ها هرچه سریع‌تر پیگیری و اجرایی شود و در این راه آموزش و پرورش از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش به مناسبت «روز جانباز» از جانبازان حاضر در مراسم با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قانون ، جامع ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار