عقبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تکذیب افزایش 15 درصدی" نرخ اجاره‌بها" / ثبات قیمت‌‌ها در شش ماهه نخست امسال

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با بیان اینکه با توجه به سیر نزولی تورم و عدم افزایش قیمت مسکن نمی‌توان نرخ اجاره‌بها را افزایش داد گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در شش ماهه نخست امسال ثبات قیمت‌ها را در این بازار خواهیم داشت.

حسام عقبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تکذیب خبر افزایش 20 درصدی نرخ اجاره‌بها اظهار داشت: قیمت اجاره‌بها رابطه مستقیم با قیمت ملک دارد بنابراین اگر قیمت مسکن افزایش یابد نرخ اجاره‌بها نیز سیر صعودی پیدا می‌کند.
 
وی افزود: اما امسال شاهد افزایش نرخ مسکن نیستیم بنابراین نباید انتظار افزایش اجاره‌بها را داشته باشیم.
 
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، با بیان اینکه پیش‌بینی ما ثبات قیمت‌ها در شش ماهه اول امسال است گفت: به عقیده عده‌ای از مالکان مسکن که از طریق اجاره‌بها امرار معاش می‌کنند زمانی که شیب تورم نزولی شده انتظار دارند به همان میزان نرخ اجاره‌بها افزایش یابد که به هیچ عنوان منصفانه نیست.
 
عقبایی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال فروشندگان و مالکان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ‌ها کرده‌اند اما آنچه که در بازار معاملات رخ داد بر خلاف این موضوع و به هیچ وجه افزایشی نبود .
 
به گفته وی در کنار ثبات قیمت‌ها، حجم معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 10 تا 15 درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، با تأکید بر اینکه با توجه به سیر نزولی تورم در کشور نباید افزایش اجاره‌بها داشته باشیم گفت: به طور کلی با توجه به کاهش نرخ تورم و عدم افزایش قیمت مسکن نمی‌توان اجاره‌بها را افزایش داد.
 
وی افزود: این مسئله به هیچ عنوان دستوری نیست بلکه واقعیت بازار و بر اساس قدرت خرید مردم است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اجاره بها ، تورم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۷:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
راست میگن 15 درصد نیست خیلی بیشتره
آخرین اخبار