قائم مقام سازمان فضايی ايران عنوان كرد

پيشرفت‌های "ماهواره ظفر" دانشگاه علم و صنعت رضايت بخش است

دکتر حميد فاضلی،قائم مقام سازمان فضايی ايران گفت: ماهواره ظفر، طلوع و ماهواره آت ست پيشرفت های خوبی داشته است و تقريبا آمادگی پرتاب را دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر فاضلی ،قائم مقام سازمان فضايی ايران گفت:‌در شرايطی که لازم باشد تصاوير دقيق تری از صحنه های آسيب ديده زلزله، توفان، سيل، سونامی و امثال اين ها داشته باشيم می توان با تصاوير دقيق ،خيلی از خسارت‌ها را مديريت مناسب کرد. در اين راستا اميدواريم که به زودی ماهواره‌های سنجش از دور ساخت کشور از جمله ماهواره ظفر دانشگاه علم و صنعت را تکميل کنيم.

 دکتر فاضلی اظهار اميدواری کرد که حامل‌های ماهواره‌های ذکر شده نيز که ماهواره برهای پرتوانی همچون سيمرغ است زودتر آماده و به فضا پرتاب شود.

 فاضلی اضافه کرد: ماهواره پارس نيز که يک ماهواره دقيق تر و با وزن بيشتر است در پژوهشکده سامانه ماهواره‌يی سازمان فضايی در دست توسعه است که اميدواريم در فاصله زمانی چند سال آينده آماده شود.

 قائم مقام سازمان فضايی ايران همچنين در پاسخ به اينکه آيا اين سازمان برنامه‌ای برای ماهواره های مشترک با کشورهای عضو اپسکو نيز دارد، تصريح کرد: پيشنهادها و علاقه مندی در اين زمينه زياد است و تلاش ما اين است که با نشان دادن ظرفيت های خود کشورهای ديگر را علاقه مند کنيم تا يک پروژه کاربردی ماهواره سنجش از دور با يکديگر آغاز کنيم که چنين ماهواره‌ای با دقت بالا تعريف و در تلاش هستيم تا مشارکت همه کشورها را برانگيزيم.

 وی اضافه کرد: در صورت جمع بندی نهايی جزييات ماهواره سنجش از دور تعريف شده اعلام می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار