در دیدار لاریجانی با مدیران مسئول رسانه های مکتوب:

وضعیت مطبوعات و نحوه اجرای قانون معافیت های مالیاتی بررسی شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مطبوعات نقش اساسی در اطلاع رسانی و پویایی فرهنگی کشوردارند و باتوجه به آنکه از نظر مالی بسیار ضعیف هستند، ضروری است که حمایت همه جانبه برای رشد و بالندگی آنان صورت گیرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رییس مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه) در دیدار با انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مدیران مسئول رسانه های مکتوب گفت: فعالیتهای فرهنگی در کشور نیازمند حمایت است و به همین دلیل بخش عمده ای از این نوع فعالیت ها از مالیات معاف شده اند.
 
وی افزود: چندی پیش تمام رسانه های مکتوب طی نامه ای خواستار بررسی مشکل اخذ مالیات از مطبوعات در ازای چاپ آگهی ها و یافتن راهکاری قانونی برای آن شده بودند، زیرا این اقدام بار مالی سنگینی بر دوش آنان گذاشته و با ادامه این روند اکثر آنان مجبور به تعطیلی می شوند.
 
لاریجانی ادامه داد: مطبوعات نقش اساسی در اطلاع رسانی و پویایی فرهنگی کشوردارند و باتوجه به آنکه از نظر مالی بسیار ضعیف هستند، ضروری است که حمایت همه جانبه برای رشد و بالندگی آنان صورت گیرد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ معاونت قوانین به نامه مدیران مسئول مطبوعات، اظهارداشت: اکثر سازمان ها از معاونت قوانین نظر مشورتی می گیرند و برای آنان این امر بسیار کارساز است و این معاونت در این خصوص پاسخ داده که اطلاق کلمه مطبوعات مندرج در بند 5 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/87 ، آگهی های منتشره در روزنامه ها و نشریات از جمله فعالیت های مطبوعاتی و معاف از مالیات و مالیات بر ارزش افزوده می باشد.
 
وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است که در چارچوب قانون مصوب مجلس با این مورد رفتار نماید و اگر ابهامی هم وجود دارد باید استعلام کنند و پاسخ بگیرند.
 
لازم به ذکر است،‌ درابتدای این دیدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مدیران مسئول رسانه های مکتوب نگرانی خود را از مسئله اخذ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده آگهی ها ابراز داشته و ادامه این روند را مانعی جدی بر سر را ماندگاری و فعالیت خود دانستند.
 
پایان پیام/

برچسب ها: رییس ، مجلس ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار