زاهدان /

برنامه مدونی برای تسهیل امر ازدواج در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای تسهیل در امر ازدواج و برنامه‌ریزی‌های منسجم با این هدف در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، حسینعلی شهریاری درهمایش "زمزمه محبت" در تالار اجتماعات علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در جمع زوج های جوان افزود: در طی سه سال گذشته برنامه ریزی منسجمی به منظور ارایه راهکار های لازم در راستای تسهیل در امر ازدواج و فرهنگ سازی در این رابطه در دستور کار قرار گرفته و برنامه مدونی بدین منظور تهیه شده است.

وی ادامه داد: در این راستا پس از بررسی و نشست های متعدد در کمیسیون‌های اجتماعی طرحی با بیش از 50 ماده در راستای تسهیل در امر ازدواج گردآوری شد که به دلیل نیاز به تامین منابع مالی به مرحله اجرایی نرسیده است.

شهریاری خاطر نشان کرد: از آنجا که اجرای این طرح بیش از 10 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد لذا هنوز راهکاری به منظور تامین این هزینه در راستای عملیاتی‌سازی طرح دیده نشده است.

وی گفت: متاسفانه سن ازدواج در حال حاضر در جامعه به بیش از 25 سال رسیده است که نیاز به بازنگری و تدوین راهکارهای جدید به منظور کاهش دارد./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.