با حضور وزیر صنعت قزاقستان و وزیر تعاون ، کار و رفاه ایران انجام شد؛

امضای تفاهمنامه مشترک همکاری

راههای تقویت و گسترش روابط میان ایران و قزاقزستان در دیدار وزرای صنعت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اهمیت راهبردی روابط ایران و قزاقستان گفت: ما قزاقزستان را به عنوان یک دوست و همکار استراتژک خود تلقی می کنیم .

وی افزود: ما دارای یک حوزه تمدنی مشترک هستیم و احساس دیرینگی با شما داریم . اگر امروز این روابط وجود دارد در نفعی است که برای یک عقبه استراتژیک است.

وی افزود: از مواضع خوب شما نیز در قبال مسایل مختلف تقدیر و تشکر می کنیم  و امیدواریم نتایج این سفر به دوستی عمیق میان دو کشور منجر شود .
وی گفت: هیچ گونه مانعی برای گسترش روابط میان دو کشور و جود ندارد و  با ظرفیتی که در دو طرف وجود دارد بتوانیم مناسبات را تعمیق ببخشیم.
 ربیعی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه های وابسته آمادگی کامل دارند تا تجربیات خود را در اختیار طرف قزاقزستانی قرار دهند.

وی افزود: این وزاتخانه از مجموعه سه وزارتخانه تشکیل شده است که فعالیتهای خود را بر همین اساس سامان می دهد. سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای وابسته به این مجموعه و نیز سازمان بازنشستگی کشوری و صندوق ها  و موسسات مالی و خدماتی وابسته به این سازمان  نیز از جمله واحدهایی هستند که می توان با آنان به همکاری مشترک پرداخت .

آقای اسد ایسکشوف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و فناوریهای نوین قزاقزستان با ابراز خرسندی از سفر خود به جمهوری اسلامی ایران گفت: در خلال دیدار از جمهوری اسلامی ایران مذاکرات بسیار سازنده ای با طرفهای ایرانی  داشته ام .

وی افزود: هیات همراه اینجانب هیاتی تجاری است که در این سفر راههای گسترش و تقویت همکاریها را مورد بررسی قرار می دهند .
وی  به دیدارهای خود با طرفهای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر مذاکرات خوبی با  وزارت صنایع ، بانک مرکزی ، وزارت کشاورزی و نفت انجام شده است و به تفاهمات خوبی هم دست یافته ایم .

وی به دوستی و همسایگی میان دوکشور پرداخت  و افزود : تمام تلاش خود را می کنیم که این دیدارها پیش زمینه خوبی برای تعمیق همکاریها باشد .

وی افتتاح خط آهن ایران و قزاقزستان را فرصت تاریخی برای دو کشور برشمرد و گفت: با راه اندازی خط آهن بین دو کشور در ماه اکتبر  فصل جدیدی از روابط گشوده خواهد شد.

ایسکشوف افزود: گسترش مناسبات بانکی ، همکاری در زمینه کشاورزی  و نفت و گاز و تبادل هیاتهای تجاری و بازرگانی از جمله مواردی بود که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و  به تفاهات خوبی نیز دست یافته ایم .

گفتنی است در این دیدار یک تفاهمنامه مشترک همکاری میان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران  و رییس هیات مدیره آژانس سرمایه گذاری و صادرات ملی قزاقستان در حضور وزاری دو کشور به امضا رسید. در این تفاهم نامه دو طرف تمایل خود را برای همکاری درزمینه های دارویی ، بانکداری و سرملایه گذاری ، نفت ، گاز و پتروشیمی ، معدن ، حمل و نقل ، مواد ساختمان سازی ، توریسم و توریسم سلامت اعلام کردند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه قرار شد دو طرف به طور ادواری نتیجه همکاری را در چارچوب آن تجزیه و تحلیل کنند .

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: امضا ، تفاهمنامه ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار