رئیس سازمان نظام کاردانی مطرح کرد

افزایش کیفیت و حذف اختلال‌گری "بازار مسکن" با تشدید نظارت‌ها

ارجمند گفت: با نظارت مستمر و بکارگیری اعضای نظام کاردانی در ساخت‌وساز، کیفیت‌ها افزایش می‌یابد و احتکارکنندگان و اختلال‌گران بازار مسکن حذف می‌شوند.

فردین ارجمند، رئیس سازمان نظام کاردانی مسکن در استان کهکلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: عدم توجه به اعضای نظام کاردانی در صنعت ساخت‌وساز آسیب‌های زیادی را در استان ما وارد کرده است.
 
وی با بیان اینکه صنعت ساخت‌وساز در استان کهکلویه و بویراحمد با مشکلاتی مواجه است و ناظر مقیم ندارد تصریح کرد: چنانچه اعضای نظام کاردانی در نظارت ساخت‌وساز به عنوان ناظر مقیم و در بحث مدیران ذی‌الصلاح و معماران طراحی به کار گرفته شوند وضعیت ساخت‌وساز متناسب‌تر از حالت فعلی خواهد شد.
 
ارجمند اظهار داشت: بازدیدهای انجام شده نشان داده است که ساختمان‌هایی که اعضای نظام کاردانی ناظرانشان بودند به دلیل فرصت بیشتر و تمرکز بهتر،‌ در کیفیت کار مطلوب‌تر بوده‌اند.
 
رئیس سازمان نظام کاردانی استان کهکلویه و بویراحمد در مورد ذخیره‌سازی مصالح در انبارها و فروش در مواقع افزایش قیمت در استان خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال گذشته و اوایل فروردین ماه به دلیل مشخص نبودن قیمت و شرایط واردات و صادرات این اتفاق افتاد و در خصوص سیمان هم به مراتب این گونه بوده است.
 
وی افزود: ذخیره‌سازی و انباشته شدن سیمان در انبارها باعث می‌شود کیفیتش از بین برود و کارایی لازم را نداشته باشد.
 
ارجمند با بیان اینکه نباید اتحادیه‌ها، فروشنده و خریدار در صورت تمایل جناس خود را ارائه دهند و بعضا با هر قیمتی که خواستند بفروشند تأکید کرد: نظارت باید قوی و مستمر باشد و برخورد با احتکارکنندگان سیمان نباید به طور موقتی باشد بلکه باید به طور دائم مستمر به ثمر واقع شود جرا که نظارت در مواقع بحران آسیب‌پذیر است.
 
** کاهش کیفیت و خرید و فروش مسکن مهر

رئیس سازمان نظام کاردانی استان کهکلویه و بویراحمد افزود: در استان ما متأسفانه به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب و نظارت ضعیف تمایل چندانی در مالکین و خریداری مسکن مهر مشاهده نمی‌شود که شاید در دیگر استان‌ها اینگونه نبوده باشد.
 
ارجمند تأکید کرد: نبود ناظر مقیم، مهندس و کاردان و عدم نظارت در ساخت‌وساز بی‌کیفیت باعث شده مردم رغبتی به خرید و فروش و حتی اسکان در آن ساختمان‌ها را نداشته باشند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار