مردم ژاپن توقف پرواز هواپيماهای نظامی آمريکا را خواستار شدند

شاکیان پرونده مربوط به اعتراض به سر و صدای فراوان هواپیماها در پایگاه هوایی آتسوگی ژاپن که به صورت مشترک در اختیار نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش آمریکاست به حکم صادره دادگاه اعتراض کردند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کیودو،  شاکیان پرونده مربوط به اعتراض به سر و صدای فراوان هواپیماها در پایگاه هوایی آتسوگی ژاپن که به صورت مشترک در اختیار نیروهای دفاعی ژاپن و ارتش آمریکاست به حکم صادره دادگاه اعتراض کردند. 

این افراد درخواست کرده بودند پرواز همه هواپیماها اعم از هواپیماهای ژاپنی و آمریکایی در این پایگاه نظامی متوقف شود ولی دادگاه منطقه ای یوکوهاما در تاریخ 21 ماه مه با صدور حکمی از دولت ژاپن خواست پرواز هواپیماهای نیروهای دفاعی ژاپن را در این پایگاه در ساعات مشخصی متوقف کند. 

ولی تنظیم کنندگان این شکایت ضمن اعتراض به حکم صادر شده اعلام کردند آنها به دنبال لغو پرواز هواپیماهای آمریکایی نیز هستند. 

وکلای شاکیان اعلام کردند:برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا، پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا نیز باید متوقف شود. قرار است این پرونده به دادگاه عالی توکیو ارجاع شود. 

از سوی دیگر، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد نسبت به حکم دادگاه که از دولت خواسته است هفت میلیارد ین به شاکیان پرونده خسارت پرداخت کند اعتراض کرده است. 

پایگاه آتسوگی که در شهرهای یاماتو و آیاسو واقع است به صورت مشترک تحت اختیار نیروهای دریایی ژاپن و آمریکا قرار دارد. 

در حکم اولیه دادگاه از نیروی دفاعی ژاپن خواسته شده بود پرواز هواپیماهای خود را در ساعت ده شب تا شش صبح متوقف کند. 

 این دادگاه ضمن رد درخواست شاکیان برای توقف پرواز هواپیماهای آمریکایی اعلام کرد دولت ژاپن بر اساس توافق با دولت آمریکا، نمی تواند پرواز هواپیماهای این کشور را متوقف کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار