پیراهن کدام تیم در جام‌جهانی ۲۰۱۴ از همه زیباتر است؟

میشائیل میشالسکی، طراح مطرح آلمانی، به درخواست اشپیگل آنلاین ۳۲ پیراهنی را که تیم‌های ملی کشورهای شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۱۴ به تن می‌کنند، زیر ذره‌بین قرار داده است.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله، قطعا در جام جهانی مهمترین نکته‌ای که به حساب می‌آید و دیده‌ها را به خود خیره می‌کند، نحوه بازی تیم‌ها در رویارویی با حریفان است؛ در یک کلام هنر بازی فوتبال. اما هنرنمایی بازیکنان تیم‌ها هراندازه که زیبا و دلنشین باشد، نمی‌توان از پیراهن‌هایی غافل ماند که آنها بر تن کرده‌اند.
 
"اشپیگل آنلاین" چند روزی مانده به آغاز مسابقات به سراغ میشالسکی رفته و نظرش را در مورد ۳۲ پیراهنی جویا شده، که تیم‌های ملی هر کشور قرار است در این مسابقات به تن کنند. میشالسکی با نگاهی به تجربه کار در آدیداس، شرکتی که خود بارها برای تیم‌های ملی پیراهن طراحی و تولید کرده، می‌گوید‌که به خوبی از "بحث و گفتگوهای فراوان و شوق و شوری که پشت هر پیراهن پنهان شده" خبر دارد.
 
اما این آگاهی دلیل نمی‌شود که او در پاسخ به درخواست "اشپیگل آنلاین" به راحتی از بیان نظرش در مورد زیبایی یا دلچسب نبودن یک پیراهن خودداری کند.
 
میشالسکی زیباترین پیراهن جام جهانی ۲۰۱۴ را پیراهنی معرفی می‌کند که تیم ملی آرژانتین به تن خواهد کرد؛ پیراهنی آشنا با راه‌راه‌های آبی و سفید که به گفته وی در دوره‌های پیشین باریک و پهن شده‌، اما سال‌هاست که همچنان به جای خود باقی ‌مانده‌اند.

او می‌گوید: به نظرم زیباتر می‌بود اگر این راه‌راه‌ها روی آستین هم می‌بود، اما با این حال همینطوری هم محشر است.
 
پیراهن‌تیم‌های ملی آمریکا، ژاپن، کرواسی، اسپانیا، ایتالیا جزو طرح‌های برتر این دوره از نظر میشائیل میشالسکی به شمار می‌رود. یقه‌های خوش‌فرم، طرح‌های جذاب، ترکیب رنگ‌های دلنشین و منحصر به فرد از جمله معیارهای گزینش از سوی وی بوده‌اند.
 
میشالسکی پیراهن تیم ملی ایران را در مجموع "شلوغ" می‌داند.  او به اشپیگل آنلاین می‌گوید: تصویر حیوانی که روی پیراهن نقش بسته، خیلی جذاب است، اما نمی‌دانم که آیا این تصویر برای ایران معنایی دارد یا نه. در مجموع به نظرم این پیراهن غیرمتقارن طراحی شده است. البته طرح یقه خوب است. آن مثلث سفید رنگ پارچه‌ای که میان دو لبه یقه دوخته شده، موجب می‌شود تا به هنگام دویدن یقه ثابت بماند.
 
در جام جهانی ۲۰۱۴ ایران با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. نیجریه‌ای‌ها در این مسابقات پیراهنی به رنگ سبز را به تن می‌کنند که از نظر میشالسکی "سبز خوشرنگی" است.
 
به گفته این طراح آلمانی رنگ پیراهن تیم ملی نیجریه اندکی به رنگ پیراهن کامرونی‌ها شباهت دارد اما در عوض برعکس کامرونی‌ها با طرح فانکی، قومیتی روی پیراهن‌شان، طیف رنگ لباس نیجریه‌"در یک کلام عالی" است.
 
بوسنی و هرزگوین آخرین کشوری بود که طرح پیراهن تیم ملی خود را رسما معرفی کرد. میشالسکی رنگ آبی تیره این پیراهن را بسیار زیبا توصیف کرده و می‌گوید، رنگ زرد نشان کشور برای همین تضاد بسیار خوبی با رنگ آبی دارد و خوب به چشم می‌آید. او همچنین برش و فرم هفت یقه پیراهن را مناسب دانسته و ادامه می‌دهد که این پیراهن در یک کلام خوب نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند.
 
اما این طراح آلمانی در مورد لباس تیم‌ ملی کشورش که آدیداس طراحی کرده، چه نظری دارد؟ او می‌گوید: من از این پیراهن پر طرح و نقش سر در نمی‌آورم. این طیف رنگ‌های قرمز از کجا آمده‌اند و این فرم شورون (هفت‌مانند) چه می‌گوید؟ از لحاظ تاریخی ما آلمانی‌ها همیشه با رنگ‌های پرچم‌مان مشکل داشته‌ایم و این مشکل اینجا خودش را خیلی خوب نشان می‌دهد. به جای این طیف رنگ‌‌های قرمز بهتر بود پیراهن را ساده به رنگ سیاه و سفید طراحی می‌کردند.
 
میشائیل میشالسکی، ۴۷ ساله، یکی از طراحان مطرح آلمانی است که همکاری‌اش با شرکت "آدیداس" را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد. او در زمینه طراحی مد در لندن تحصیل کرده و پیش از پیوستن به آدیداس سال‌ها با "لوی اشتراوس"، تولیدکننده سرشناس لباس‌های جین کار می‌کرد.
 
میشالسکی در سال ۲۰۰۵ پس از ده سال سابقه کار به عنوان رئیس بخش خلاقیت آدیداس از این شرکت جدا شد و به عنوان طراح مستقل آغاز به کار کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار