اهالی کشور آفریقا قربانی ترسناک‌ترین ویروس دنیا

یکی از ویروس‌های بسیار مرگبار در جهان به تازگی در کشور محروم قاره آفریقا اپیدمی پیدا نمود و موجب نگرانی جوامع پزشکی در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بسیج همگانی در کشور گینه به راه افتاده است تا مانع از گسترش سرایت بیماری ابولا به مردم این کشور گردد.

گفتنی است، بر اساس گزارشات تیمی از داوطلبان سازمان بهداشت جهانی who به همراه گروهی از دانش آموزان با در دست داشتن پلاکارد‌هایی سعی در آموزش چگونگی مقابله با این بیماری مرگبار به اهالی پایتخت ابولا، کوناکری را دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در حال حاضر اپیدمی ابولا در کشور گینه شیوع پیدا کرده و حتی بستگان افرادی که مبتلا به ابولا شده‌اند به حالت قرنطینه نگهداری می‌شوند.

در حال حاضر مأموران who در حال توزیع صابون و مایع کلر برای ضد عفونی نمودن مواد غذایی و دستهای افراد برای جلوگیری از سرایت بیشتر بیماری هستند.

از بلندگوهای خیابان‌ها در شهر کوکانری و همین‌طور در مناطق جنگلی این کشور دستورالعمل‌های محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری به 6 زبان مختلف بومیان این کشور پخش می‌شود تا اهالی بتوانند از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

دکتر تاتا gakou رییس بخش بهداشت و درمان از شهر کوکانری تنها راه نجات اهالی کشورش از شر این بیماری را استفاده از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی معرفی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار