تاریخچه و ترکیب تیم ملی استرالیا

تیم فوتبال استرالیا یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 در گروه مرگ B با تیم‌های اسپانیا، هلند و شیلی همگروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، استرالیا کشوری توسعه یافته است که با حدود 7کیلومتر مربع مساحت در نیمکره جنوبی قرار گرفته است. این کشور عنوان ششمین کشور پهناور دنیا را به خود اختصاص داده است.

استرالیا که سرزمین اصلی قاره اقیانوسه به شمار می‌آید از سال 1901 از بریتانیای کبیر استقلال یافت و شهر کانبوا به عنوان مرکز سیاسی و پایتخت آن است. همچنین سیدنی و ملبورن نیز دو شهرمهم  و بزرگ این کشور به شمار می‌رود.

استرالیا یا اقیانوسیه که کوچکترین قاره جهان است همچون جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده است و از نظر زمین شناسی کهن‌ترین خشکی جهان است.

در این کشور تبلیغ دین برای هر آیینی آزاد است بطوریکه در سال 2001 حدود 70درصد مردم این کشور مسیحی و 15درصد پیرو هیچ دینی نبوده‌اند و رده‌های بعدی نیز به بودائیسم و اسلام پا هر کدام کم‌تر از دو درصد اختصاص داشت مردم استرالیا به زبان انگلیسی با گویش استرالیایی مسلط‌اند ولی زبان‌های ایتالیایی و چینی هم در بین آن‌ها رواج دارد.

اقتصاد استرالیا بر پایه بازرگانی و کشاورزی متکی است و بیشتر شرکای تجاری آن کره جنوبی، چین، ژاپن در آسیا و ایالت متحده آمریکا است.

براساس گزارش بانک جهانی در سال 2005 استرالیا در رده پانزدهم جهان براساس تولید ناخالص داخلی قرار داشته است و سومین کشور توسعه یافته دنیا از لحاظ شاخص توسعه انسانی محسوب می‌شود.

 

***ورزش استرالیا در یک نگاه

ورزش در استرالیا بصورت جدی و گسترده پیگیری می‌شود و جزئی از سبک زندگی و فرهنگ مردم آن است این کشور از مدال‌آورترین کشورها در بازی‌های المپیک است و شهر ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا همه ساله میزبان رویدادهای مهم ورزشی جهان است.

از جمله این مسابقات رالی جام بزرگ فرمولاوان، جام اسب سواری ملبورن کاپ، تنیس آزاد استرالیا و المپیک تابستانی است. همچنین راگبی، کریکت، بسکتبال، گلف و تنیس نیز از ورزش‌هایی هستند که طرفداران زیادی در این کشور دارند.

***فوتبال

در سال‌های اخیر کوشش بسیاری برای گسترش ورزش فوتبال در این کشور به عمل آمده است. از دهه 1990 تعداد زیادی از فوتبالیست‌های شاخص استرالیایی در لیگ برتر انگلستان بازی می‌کردند.

از جمله این بازیکنان می‌توان هری کیول، مارک بوسینج و مارک ویدوکا را نام برد. فدراسیون فوتبال استرالیا از سال 2004 به فدراسیون فوتبال آسیا(AFC) پیوست و جزء قاره آسیا قرار گرفت.

***پیشینه حضور در جام جهانی

تیم ملی فوتبال استرالیا سه بار در جام‌های جهانی 1974، 2006 و 2010 حضور داشته است و بهترین حضور خود را در سال 2010 تجربه کرد که موفق شد به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

 مسیر صعود استرالیا به جام جهانی2014-06-04 بر خلاف انتظار صعود استرالیا به جام جهانی پر از استرس بود و این تیم برخلاف همیشه از توانایی حمله برخوردار نبود و این یکی از عواملی بود که باعث شد اسیک اخراج شود.

همچنین شکست سنگین در برابر برزیل و فرانسه در بازی‌های دوستنه مسئولان فدراسیون استرالیا را برای اخراج اسیک متقاعد کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد استرالیا در برابر عمان با نتیجه 2-2 متوقف شود. ولی عاملی که به کانگوروها را کمک کرد تا بعنوان تیم دوم گروه B مرحله مقدماتی آسیا به جام جهانی صعود کند پیروزی در برابر تیم فوتبال عراق در سیدنی بود. اما در همان بازی نیز تیم استرالیا از تعادل و هماهنگی خوبی برخوردار نبود.

***جدال با غول‌های اروپایی


استرالیا درگروه B جام جهانی با تیم‌های اسپانیا، هلند و شیلی همگروه است. این همگروهی با فینالیست‌های دوره گذشته بسیار سخت است البته پیروزی در برابر هر یک از این تیم‌ها می‌تواند یک دست آورد بزرگ برای فوتبال استرالیا باشد.

شاید مهم‌ترین بازی استرالیا در برابر شیلی باشد زیرا در برابر هلند و اسپانیا تا حدودی از پیش باخته تلقی می‌شود. به طور کلی استرالیا باید در جام جهانی 2014 در دنبال کسب تجربه باشد.

***ستاره‌های استرالیا در جام جهانی 2014

تیم کهیل که هم اکنون در تیم نیویورک رد بولز بازی می‌کند از مهم‌ترین بازیکنان استرالیا به شمار می‌رود وی می‌تواند این تیم را در شرایط حساس کمک کند و نقش کلیدی را در تیم فوتبال استرالیا برابر قدرت‌های فوتبال گروه B جام جهانی داشته باشد.

تا راجیک نیز عضو باشگاه سلتیک است و به صورت قرضی برای ملبورن ویکتوری به میدان می‌رود نیز در دور مقدماتی کمک‌های زیادی به استرالیا کرد.

نکته قابل توجه درباره استرالیا در جام جهانی 2014 وجود دارد این است که هر چند به احتمال زیاد آن‌ها در دور گروهی حذف خواهند شد اما ممکن است این تیم با خلق شگفتی باعث حذف غول‌هایی مانند اسپانیا و هلند نیز شود زردپوشان اقیانوسیه با یک تساوی و یک پیروزی معجزه‌آسا می‌تواند به جمع 16 تیم جام جهانی راه یابد.

***تغییر تاکتیک در جام جهانی 2014 

بعد از اخراج هولگر اسیک در اکتبر 2013 و حضور تیم فوتبال استرالیا قطعاً تغییر و تحولات پوستوکلگلرو زیادی را شاهد بوده است.

تیم استرالیا قبل از حضور پوستوکلگوو بازی دینامیک را در دستور کار خود قرار داده بود و حالا بر روی ضد حمله و بازی بنا گذاشته است. یک دفاع خطی به همراه دو هافبک مرکزی و مهاجمانی که باید پرس را در دستورکار خود قرار دهند.

پوستوکلگوو با این روش در تیم‌های بریبان روآر و ملبورن ویکتوری در آلیگ موفق بوده است ولی استفاده از این سیستم در تیم ملی آسان نیست زیرا درتیم ملی نمی‌توان از هر بازیکنی که می‌خواهد استفاده کند. به هر حال انتظار می‌رود استرالیا در جام جهانی 2014 فوتبال مدرن خود را که با قدرت و تهاجمی است به نمایش بگذارد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار