تیراندازی مرگبار در دانشگاه سیاتل آمریکا/ چهار کشته و زخمی تاکنون

تیراندازی در دانشگاه پاسفیک سیاتل، در ایالت واشنگتن آمریکا چهار کشته و زخمی به جا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مقامات پلیس می گویند فرد تیرانداز را بازداشت کرده اند. البته یکی دیگر ازمتهمان این تیراندازی فراری است.

به گفته مقامات، فرد تیرانداز بعد از ورود به یکی از سالن های دانشگاه، به سوی چهار دانشجو شلیک می کند که با تلاش یکی از ناظران و کمک دانشجویان دیگر، خلع سلاح و بازداشت شده، سپس نیروهای پلیس سر می رسند. گزارش های متناقضی در خصوص اینکه فرد تیرانداز همدستی داشته یا نه منتشر می شود.

شهردار و رئیس پلیس سیاتل با حضور در میان خبرنگاران، با اعلام این خبر، این حادثه را فاجعه ای دیگر برای آمریکا، سیاتل و دانشگاه پاسیفیک اعلام کردند و خواستار نگاهی دوباره به قوانین حمل سلاح در این کشور شدند.

برخی از شاهدان از شلیک حدود سی گلوله در این دانشگاه خبر می دهند. در حال حاضر دانشگاه در محاصره پلیس قرار دارد و به حال تعطیل در آمده است.

گفته می شود حال دو نفر از کسانی که به سوی آنان تیراندازی شده است، از جمله فردی که گلوله به چشمش برخورد کرده وخیم است.

هنوز هویت فرد تیرانداز و انگیزه وی از این اقدام معلوم نیست.

موضوع کنترل سلاح در آمریکا بارها و بارها در افکار عمومی جامعه مطرح شده است. مخالفان رواج سلاح در آمریکا می گویند باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود. آنها می گویند نباید به همه متقاضیان، سلاح فروخت بلکه باید کارنامه سلامت روحی و روانی افراد را درنظر گرفت. موضوع کنترل سلاح در آمریکا به موضوعی حزبی تبدیل شده است. به همین علت است که قوانین ناظر بر این مسئله با ابعاد سیاسی شده مطرح می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار