اوباما، "جان باس" را به عنوان سفير پيشنهادی خود در ترکيه معرفی کرد

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، "جان باس" سفیر سابق این کشور در گرجستان را به عنوان سفیر پیشنهادی خود در ترکیه به کنگره آمریکا معرفی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه حریت چاپ ترکیه، رئیس جمهور آمریکا ، "جان باس" سفیر سابق این کشور در گرجستان را به عنوان سفیر پیشنهادی خود در ترکیه به کنگره آمریکا معرفی کرد.

 جان باس که تا سال 2012 میلادی سفیر آمریکا در گرجستان بود از دو سال پیش تاکنون سمت رئیس دفتر وزیر امور خارجه آمریکا را بر عهده دارد.

"فرانسیس ریکاردئونه" سفیر کنونی آمریکا در ترکیه 4 ژوئیه ضیافتی را به مناسبت سالروز استقلال آمریکا در سفارت این کشور در آنکارا برگزار و سپس ترکیه را ترک خواهد کرد.

حریت با اشاره به اینکه برخی سناتورهای آمریکایی دولت باراک اوباما را متهم می کنند که به اندازه کافی از دموکراسی ترکیه حمایت نکرده است ، نوشت: جان باس در سنای آمریکا برای جلب موافقت این سناتورها با دشواری مواجه خواهد بود. به گفته برخی منابع دیپلماتیک این احتمال وجود دارد که سناتورهای عضو حزب جمهوریخواه جان باس را وتو کنند و سفارت آمریکا در آنکارا پس از ریکاردئونه مدت طولانی بدون سفیر بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار