بيش از 80 درصد جنوب حلب به کنترل ارتش سوريه درآمد

ارتش سوریه ثبات و امنیت را در بیش از 80 درصد در حومه جنوبی حلب قرار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، پیشروی ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب ادامه دارد و ثبات و امنیت را در بیش از 80 درصد این منطقه برقرار کرده است.

 ارتش سوریه به عملیات خود برای به دست گرفتن کنترل کامل حومه جنوبی حلب ادامه می دهد.

شادی حلوه خبرنگار شبکه سوریه در حلب در گزارشی گفت ارتش و نیروهای مسلح کنترل تعداد زیادی از روستاها و مناطق و تپه‌های راهبردی در حومه جنوبی حلب را به دست گرفته‌اند.

تپه راهبردی صهاریج که بر تعدادی از روستاها مشرف است به کنترل ارتش سوریه در آمده است. ساعاتی پس از آغاز عملیات به سرعت روستاهای رسم البکر ، جدیده سفیره و حدادین سقوط کردند.

یکی از نیروهای ارتش گفت: «این عملیات در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول نیروهای مسلح تپه های مرتفع و راهبردی را به کنترل خود در آوردند و بر منطقه خانات تسلط پیدا و سپس به سوی جبال صهاریج پیشروی کردند و مناطق نزدیک به این تپه ها مانند منطقه رسم البکر و حدادین به کنترل ارتش در آمد. سرعت و هماهنگی بالا بین نیروهای ارتش از ویژگی های عملیات بود.»

حلوه گفت نیروهای ارتش سپس به پیشروی خود ادامه دادند و به کوه عزان ، تپه های طینه ، مزاجن و شهید رسیدند و کنترل کامل این کوه را به دست گرفتند و روستاهای وضیحی و عبطین زیر آتش نیروهای ارتش قرار گرفته است.

شادی حلوه گفت ما اکنون در مقر گردان جبل عزان هستیم.

این گردان در این کوه از اهمیت راهبردی برخوردار است زیرا بر روستای عبطین و روستای عزان مشرف است.

یکی از نیروهای سوری گفت: «افراد مسلح در دو روز گذشته از چند محور تلاش کردند موضع نظامی عزان را باز پس گیرند اما شکست خوردند.»

شادی حلوه با اشاره به اجساد تروریست‌ها گفت: نیروهای ارتش هنگام عملیات تلفات سنگینی به تروریست ها وارد کردند و شمار زیادی از آنان را کشتند و مقادیر زیادی از اسلحه و مهمات آنان مصادره شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جنوب ، حلب ، ارتش ، سوریه ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار