عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان بتن سبک سلولی؛

"بت‍ن‌های سبک سلولی" صنعتی نوین برای کاهش آلودگی محیط و مصرف انرژی

آغ قلعه گفت: بتن‌های سبک سلولی به خاطر عایق و حرارتی بودن نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و مشکلات ناشی از آلودگی محیطی می‌تواند داشته باشد ولی به کار گیری آن مستلزم دقت بسیار بالا است.

سینا آغ قلعه عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان بتن سبک سلولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت دوام و به کار گیری بتن‌های سبک سلولی (CLC) در ایران گفت: صنعت بتن‌های سبک سلولی یک صنعت نوپایی است و 25 سال از عمر آن می‌گذرد که انجمن صنفی تولید کنندگان ایران از سال 1391 تاسیس شد و هنوز ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه و گسترش دارد.
 
وی درباره وضعیت این صنعت در ایران گفت: خوشبختانه از سال گذشته تا کنون این صنعت به ویژه برای تولید کنندگان آن شرایط مطلوبی داشته، البته صنعت بتن‌های سبک CLC هم در گاز بتن و هم فوم بتن از ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و گسترش برخوردار است، اما به خاطر محدودیت‌های فنی هنوز به صورت گسترده فراگیر نشده است.
 
وی درباره راهکار توسعه این صنعت گفت: تنها راه توسعه آن تحقیق و تفحص و استفاده از نیروهای کارآمد و ماهر است و انجمن نیز سعی کرده با حداقل امکانات بالاترین بهره وری را در این زمینه داشته باشد که خوشبختانه در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: از آن جایی که بتن‌های سبک سلولی نسبت به بتن‌های سبک گازی با هزینه کمتری تولید می‌شود، با سرمایه گذاری بیشتر می‌توان آن را با کیفیت مطلوب تری تولید کرد.
 
آغ قلعه درباره‌ی مزایای اقتصادی بتن‌های سبک سلولی گفت: بتن های سبک سلولی چون عایق صوت و حرارت است، در مصرف بهینه انرژی و مشخصا روی مبحث 19 ملی مقررات ساختمان خیلی تاثیر گذار است و با توجه به اینکه سوخت روز به روز افزایش پیدا می کند و گرانتر می‌شود، لازم است جدار خارجی ساختمان از عایق باشد. به همین منظور به کار گیری این بتن‌ها نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.
 
وی در این خصوص ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، امروز آلودگی صوتی و محیطی در شهرها بسیار زیاد است  و با کمک این بتن‌ها می‌توان از مشکلات ناشی از این آلودگی‌ها کاست. همچنین به کارگیری این صنعت در ساختمان می‌تواند در کاهش خسارت ناشی از زلزله نقش مهمی ایفا کند.
 
وی در پایان درباره مزیت برتری بکار گیری بتن‌های CLC در مقایسه با بتن‌های سبک گازی گفت: به کار گیری بتن‌های گازی نیاز به مصرف سوخت بالایی دارد و موادی که در آن استفاده می‌شود، از پودر آلومینیوم است که در محیط زیست اثر نامطلوب دارد ولی بتن‌های clc کاملا همسان با محیط زیست است. بنابراین استفاده از این بتن‌ها در ساخت و ساز علاوه بر مزایای اقتصادی آن، در کاهش آلودگی‌های محیطی نقش مهمی را می‌تواند داشته باشد.و در مجموع استفاده از این صنعت در ساخت و ساز‌ها هم صرفه اقتصادی خواهد داشت و هم باعث افزایش کیفیت مصالح خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار