تدابیر اروپا برای مقابله با سفر جنگجویان به سوریه

هماهنگ کننده "مبارزه با تروریسم" اتحادیه اروپا از تدابیری برای شناسایی جوانانی که برای جنگ به سوریه می روند و بازداشتن آنها از ارتکاب جنایت و کشتار، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العالم؛  "ژیل دو کرشوف"، در جمع خبرنگاران تصریح کرد که در نشست اخیر وزرای کشور 9 کشور بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، سوئد و اتریش تدابیری در این خصوص اتخاذ شده است.
 
به نوشته روسیه الیوم، هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا، هدف از این تدابیر را شناسایی داوطلبان اعزام به سوریه برای پیوستن به گروه های مسلح و ارائه مشخصات آنها به کشورهای اتحادیه اروپا با هدف جلوگیری از خروج آنها از کشور و نیز تعقیب آنها بعد از بازگشت از جنگ در سوریه عنوان کرد.
 
"ژیل دو کرشوف" با تاکید بر این که بیش از 2000 اروپایی برای مشارکت در جنگ سوریه یا به این کشور رفته اند یا تمایل به رفتن دارند، افزود: تامین صد درصد امنیت در این زمینه ممکن نیست و تحقق این امر نیازمند آن است که  چارچوب پویایی بر اساس قانون مبارزه با تروریسم در کشورهای اروپایی ایجاد شود تا شاهد این امور نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار