اتهامات در خصوص طرح ایران برای بی‌ثبات کردن مصر

گیت استون با استناد به پایگاه خبری البوابه در اردن مدعی شد ؛ تهران دولت السیسی را دشمن خود می‌داند و تلاش می‌کند با آموزش مخالفان مسلح در لیبی و سودان مصر را بی ثبات کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اندیشکده "گیت استون" که ریاست آن را "جان بولتون" بر عهده دارد در گزارشی به قلم آنا مهجر-بردوچی مدع شد ایران تلاش می کند با آموزش مخالفان مسلح دولت السیسی، مصر را بی ثبات کند. 

در ادامه گزارش آمده است: بر اساس ادعای پایگاه خبری البوابه در اردن، ایران طرحی دارد تا با آموزش گروههای موسوم به ارتش آزاد مصر واقع در لیبی به حاکمیت السیسی پایان دهند. 

بر اساس ادعای البوابه، تعدای از نیروهای ایران  وارد لیبی شدند تا به نیروهای ارتش آزاد مصر در مصراته، شمال غرب لیبی، آموزش دهند.

براساس انی ادعا، ایران قصد دارد نه تنها از غرب بلکه از جنوب نیز به مصر حمله کند. بنابر انی ادعا، علاوه بر لیبی، ایران در سودان هم مستقر شده تا از زوال رابطه دولت سودان با السیسی بهره برداری کنند و اخوانی‌ها را در سودان آموزش دهند. 
    
در پایان این ادعا آمده است: ایران امروز برنامه های بلند مدتی دارد و اخوان المسلمین نیازمند کمک ایران برای جنگ با دشمنی مشترک است: رئیس جمهور مصر السیسی. 


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار