اردبیل/

جاده بهشت + تصاویر

جاده گردشگری خلخال به اسالم با چشم‌‌اندازهای زیبا و بکر جزء 10 جاده زیبای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جاده زیبای گردشگری خلخال به اسالم جزء ده جاده زیبای کشور در حوزه گردشگری محسوب شده که در جنوب استان اردبیل به طول 70 کیلومتر تا بخش اسالم شهرستان تالش در قلب دشت‌های پرشقایق خلخال و جنگل‌های استوار گیلان جای گرفته است.

جاده زیبای گردشگری خلخال به اسالم پس از عبور از بلندی های روستای مجره خلخال به ارتفاعات پرشقایق و زیبای الماس رسیده که این منطقه گردشگری نیز به لحاظ آب و هوای مطبوع و بهاری و ارتفاع بالای 2000 متر از سطح دریا روح جسم را جانی دوباره می‌بخشد.

منطقه گردشگری الماس خلخال به لحاظ واقع شدن در کنار جاده منحصر به فرد خلخال به اسالم نامی آشنا در میان هموطنان کشورمان دارد و سوز و سرما و کولاک‌های شدید آن در نیمه دوم سال هنوز در یادها ماندگار بوده و در خرداد ماه به واسطه سرسبزی طبیعت و زیبایی فرش‌خوش نقش شقایق‌هایش زبانزد عام و خاص است.

جاده خلخال به اسالم بعد از عبور از گردنه الماس به منطقه زیبای الماس به ارتفاعات پست در انتهای حوزه استحفاظی گیلان به دشت زیبای کرمان می‌رسد. این منطقه جزء ییلاقات زیبای جاده خلخال به اسالم بوده که از اردیبهشت ماه کوچ ییلاق نشینان از شهرستان تالش و بخش اسالم و روستاهای تابعه به این منطقه آغاز می‌شود و زندگی در کنار کسب و کار در این ییلاقات رونق می‌گیرد.

در یک نگاه خانه‌های چوبی ساخته شده در دل مرتع زیبای کرمان که به اسم محلی به زبان تالشی کرمون گفته می‌شود زیبایی خاصی را به وجود آورده هر چند باعث شده ازدیاد جمعیت در این منطقه طبیعت را نیز مورد خدشه قرار دهد.

با این همه گله گوسفندان در جوار دره‌های پرشیب، آسمان صاف، دامن عروس نشان شقایق این منطقه خاطراتی ماندگار را در یاد گردشگران به یادگار می‌گذارد.

در فاصله کمتر از دو تا سه کیلومتر باز ییلاق‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که اهالی تالش نشین این منطقه برای گذراندن فصل بهار و تابستان و دوری از هوای شرجی گیلان این ییلاقات را برای زندگی و گله‌داری انتخاب کرده‌اند.

از مهمترین ییلاقات این منطقه می‌توان ییلاق‌های کرمون، الماس، زندونه، چهارسو، مطش، اسب‌وونی، ورگه‌دره را می توان نام برد.

در سایر ییلاق‌ها نیز اهالی با کشاورزی و دامداری زندگانی را گذرانده و در دل طبیعت بکر گذر ایام را تماشا می‌کنند.

استان اردبیل از طریق دو جاده به استان گیلان و مرکز کشور و نوار ساحلی وصل می‌شود که جاده خلخال به اسالم در شهرستان خلخال یکی از این جاذبه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، جاده ، خلخال ، اسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.