گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

واردات خودرو از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد / پاسخ "نه" ظریف به سعودی‌ها به سبک ایرانی / ماشین گران‌قیمت پسر قلعه‌نویی + عکس

پاسخ "نه" ظریف به سعودی‌ها به سبک ایرانی، واردات خودرو از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد، پورشه پسر قلعه‌نویی آژانس شد، مسجدی که بمب اتم آن را ویران نکرد! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 17 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

امضا ۶ توافق سیاسی و اقتصادی در سفر روحانی به ترکیه
روزنامه حریت دیلی نیوز نوشت: ترکیه و ایران حداقل 6 قرارداد جدید در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جریان اولین سفر "حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران به این کشور امضا خواهند کرد. قرار است روحانی با عبدالله گل و رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه به رایزنی بپردازد.

به ‌گزارش فارس، بحران سوریه نیز از جمله دیگر موارد مورد بحث بین دو طرف است. گفتنی است که رییس جمهور ایران قرار است در تاریخ 9 ژوئن برابر با 19 خرداد سال جاری، به ترکیه سفر کند.

لغو سخنرانی فیلسوف آمریکایی با تجمع اعتراضی دانشجویان
تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان مشهدی در اعتراض به حضور "کلی جیمز کلارک" سخنرانی وی در کارگاه فلسفه دین را لغو کرد. وی به دعوت جهاد دانشگاهی مشهد برای حضور در کارگاهی یک روزه در ارتباط با فلسفه دین به مشهد مقدس سفر کرده بود.



به گزارش تسنیم، کلارک، استاد لیبرال دانشگاه آمریکا و مدافع همجنس گرایی، به تازگی کتاب "دین و دانش منشاء بحث‌های تاریخی و معاصر" را منتشر کرده است. جهاد دانشگاهی مشهد نیز در پی لغو برنامه وی، بیانیه‌ای صادر کرده است.

نظر آیت‌الله مکارم‌ درباره فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌ای
"آیت‌الله مکارم‌شیرازی" در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره "حکم فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌ای با عناوین جدید" اعلام کرد. متن سوال و پاسخ این مرجع تقلید به این شرح است: نظر حضرتعالی در مورد فعالیت‌های اقتصادی به صورت بازاریابی شبکه‌ای که تحت عناوین جدید و با تغییراتی در روش اجرا، رایج گردیده و بعضا مدعی اخذ مجوزهای قانونی هستند، چیست؟

به گزارش ایسنا، این مرجع عالیقدر پاسخ داد: تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه‌ای و زیر مجموعه‌ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن اشکال دارد. البته ممکن است در طرح‌های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب‌های بالواسطه می‌باشد و نوعی "اکل مال به باطل" است وجود دارد.

عکس کمتردیده شده از رهبر انقلاب
جهان منتشر کرد، این عکس متعلق به یکی از دیدارهای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است. کودکان عضو گروه سرود که به محضر ایشان رسیده‌اند با معظم له عکس یادگاری گرفتند.



بدل پاکستانی احمدی‌نژاد در عربستان!

    
 

عکس پسر سیدحسن از مراسم ارتحال
عکس اختصاصی سید احمد خمینی پسر "سید حسن خمینی" از مراسم ارتحال امام، که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.




تصادف هواپیمای ماهان با پله متحرک در مهرآباد
طوفان روز دوشنبه در تهران که از برخی جهات منحصربفرد بود، خسارات مختلفی را در پایتخت به جا گذاشت، اما نکته جالب در این زمینه وقوع یک حادثه روی زمین است که با بروز خساراتی برای یکی از هواپیماهای شرکت ماهان همراه بود. ماجرا از این قرار بود که بر اثر طوفان روز 12 خرداد، یکی از پله‌هایی که وظیفه انتقال مسافران را بر عهده دارد واژگون شده و به بدنه یکی از هواپیماها اصابت می‌کند.

به گزارش صبحانه، هواپیمای مذکور از نوع هواپیماهای RJ100 هواپیمایی ماهان است که نمونه آن در هواپیمایی قشم ایر نیز وجود دارد. این هواپیما به شماره رجیستری EP-MOI ، پس از واژگونی این پله مسافری دچار خسارت‌هایی در بدنه شده و فعلا زمینگیر است. خوشبختانه با سرعت عمل نیروهای امدادی و آتش نشانی، ماجرای مذکور سریعا رسیدگی شده و فرودگاه مهرآباد روز نسبتا آرامی را در مقایسه با طوفان مهیب پایتخت پشت سر گذاشت.



بازگشایی دفتر جدید شرکت اپل در شهر توکیو



اوباما و پوتین در حاشیه هفتادمین سالگرد نبرد نرماندی در فرانسه گفت و گو کردند



سیل در بهشهر





بیعت با رهبری در سال 68
مراسم بیعت فرماندهان ارتش و سپاه با رهبر معظم انقلاب "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای"، پس از انتخاب ایشان به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا در سال 1368





پاسخ "نه" ظریف به سعودی‌ها به سبک ایرانی
اندیشکده بروکینگز نوشت: "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران دعوتنامه ریاض را برای شرکت در نشست سازمان کنفرانس اسلامی رد کرد. عدم پذیرش علنی دعوت عربستان از سوی ظریف یک پاسخ "نه" به سبک ایرانی‌ها بود. این پاسخ ظریف وزیر خارجه ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک باعث خشم و ناراحتی بیش از پیش سعودی‌ها شد و به آنها یادوار شد که دست تهران دیگر خالی نیست.

به گزارش انتخاب، بروکینگز در ادامه اکنون ایران در حال گفتگو با دشمنان قدیمی خود در مورد توافق کنترل تسلیحات است که منطقه‌ای را در آینده شکل می‌دهد که عربستان هیچ ابزاری برای نفوذ در آن را ندارد. قصد ایرانی‌ها هر چه بود، تصمیم آنها به عدم استفاده از فرصت پیش آمده بر خصومت و عدم اعتماد دو کشور صحه می‌گذارد. با این حال، باوجود آنکه برنامه کاری ظریف خیلی شلوع است اما ممکن است سرانجام این سفر اتفاق بیافتد، اما از نگاه ما، روابط حسنه‌ای بین تهران و ریاض شکل نمی‌گیرد ولی دو کشور به یافتن راهی برای آشتی محتاطانه و در عین حال رقابت با یکدیگر ادامه می‌دهند.

واردات خودرو از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد
خانه ملت نوشت: "غلامعلی جعفرزاده"، نماینده مجلس گفت: دولتمردان قبلی و نزدیکان احمدی‌نژاد از محل درآمدهای حاصل از اجاره مناطق آزاد تجاری، املاکی در پایتخت خریداری و با استفاده از پول بیت‌المال خودروهایی وارد کرده‌اند که اکنون در اختیار آنهاست. باید با برخورد قاطع دستگاه قضا بازپس گرفته شود.

طعنه کیهان به ناطق نوری
کیهان نوشت: "ناطق نوری" در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ رقیب خاتمی بود. در آن زمان اصلاح‌طلبان چنین القا کردند که تقلب به نفع ناطق و به ضرر خاتمی در جریان است. عدم پیروزی در انتخابات دوم خرداد ۷۶ در حالی که تا چند روز قبل از آن تصور می‌شد ناطق نوری برنده انتخابات است، شوک بزرگی برای وی بود.

۲سال بعد، ریاست مجلس به کروبی رسید و همزمان جریان اصولگرا چندان اقبالی به ناطق نشان ندادند. در این روند ناطق‌نوری اعلام بازنشستگی و کناره‌گیری از سیاست کرد. با این حال او طی سال‌های اخیر مواضعی اتخاذ کرده که غالبا زیر دندان طمع اصلاح‌طلبان خوش آمده است.

وی در آخرین انتخابات ریاست جمهوری (خرداد ۹۲) در حمایت از حسن روحانی با اصلاح‌طلبان، خاتمی و هاشمی همراه شد و به افراطیونی پیوست که روزگاری سایه او را با تیر می‌زدند اما اکنون از او به عنوان شیخ اعتدال و شیخ نور یاد می‌کنند. آیا آنها تغییر کرده‌اند یا در این طرف اتفاقی رخ داده است؟ اصلاح‌طلبان به عنوان یک تاکتیک مایلند با جذب برخی چهره‌ها، به اختلاف در میان اصولگرایان دامن بزنند.

موقعیت ویژه هاشمی شاهرودی
حضور "آیت‌الله هاشمی شاهرودی" در جایگاه عالی‌ترین مقامات فعلی کشور، در مراسم سالگرد درگذشت امام خمینی نیز خودنمایی کرد. در این مراسم درحالی که برخی از روسای اسبق قوا یعنی" ناطق نوری"، "حدادعادل" و "محمود احمدی‌نژاد" نیز شرکت کرده بودند، ‫اما آقای شاهرودی در صدر مجلس و در جایگاه روسای قوا و روسای مجمع تشخیص، دبیر شورای نگهبان و رییس مجلس خبرگان نشسته بود‬.



به گزارش انصاف نیوز، در سال‌های اخیر نیز در مراسم‌های مشابه، آیت‌الله شاهرودی در جایگاهی پایین‌تر از این حضور نیافته است. به نظر می‌رسد که یا پروتکل تشریفات مقامات ارشد کشور درباره وی اینگونه است یا وی از حضور در مجالس دیگر خودداری می‌کند.



بستری شدن رئیس سابق دیوان عالی کشور در سکوت خبری
به گزارش خبرآنلاین، "آیت‌الله محمد محمدی گیلانی" رئیس سابق دیوان عالی کشور که در 5 سال اخیر از بیماری ریوی رنج می‌برد، به دلیل تشدید بیماری از 30 اردیبهشت ماه در بیمارستان پارس تهران بستری شده است.



حاکم شرع و ریاست دادگاه‌های انقلاب اسلامی، عضو فقها و دبیر شورای نگهبان، ریاست شورای مرکزی نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای بازنگری قانون اساسی، نماینده مردم تهران در چهار دوره مجلس خبرگان و رئیس دیوان عالی کشور از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله محمد محمدی گیلانی بوده است.

اولین توپ نخستین جام جهانی  
اولین جام جهانی در سال ۱۹۳۰ به میزبانی اروگوئه برگزار شد. نیمه اول فینال بین آرژانتین و تیم میزبان با توپ آرژانتینی‌ها و نیمه دوم با توپ اروگوئه انجام شد. اروگوئه فینال را ۴ بر ۲ برنده و قهرمان شد.



پیش‌بینی (ره) امام خمینی از طغیان احمدی‌نژاد!



اعتماد/ طوفان تهران از دید کاریکاتور



افشای رشوه صدام به شبکه الجزیره
دولت‌ها معمولا بر اساس قوانینی منظم فقط شبکه‌های داخلی را با مالیات عمومی پشتیبانی مالی می‌کنند، به تازگی سندی فاش شده که نشان می‌دهد "صدام" ماهیانه مبلغی به شبکه "الجزیره" اختصاص داده بوده است. این سند نشانگر مزدوری الجزیره با نظام بعث است و دلیلی محکم بر پشتیبانی دائمی الجزیره قطر از تروریستم می‌باشد. واسطه تنظیم این سند "فیصل القاسم" مجری کنونی شبکه الجزیره بوده است.

به گزارش شیعه نیوز، مرکز شبکه الجزیره در شهر دوحه در کشور قطر قرار دارد. این شبکه با پخش فیلم‌های سخنرانی "اسامه بن‌لادن"، پس از واقعه تروریستی یازده سپتامبر برای اولین بار در غرب به شهرت رسید. این شبکه همواره مشی حمایت از تروریسم خود را به نمایش گذاشته است ودر حال حاضر نیز با پخش اخبار خاص خود از سوریه به شدت از تروریست‌ها در این کشور حمایت می‌کند.

اقلام ممنوعه در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2014
به گزارش آسوشیتدپرس، فیفا فهرست طولانی اقلامی را که امکان ورود آنها به 12 ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام جهانی نیست، منتشر کرد. هواداران فوتبال که برای تماشای مسابقات جام جهانی عازم برزیل می‌شوند اجازه حمل وسایل آتش بازی، غذا، نوشیدنی، بنرهای بزرگ و برخی اقلام دیگر به12  ورزشگاه محل انجام دیدارها را ندارند.

به گزارش انتخاب، هواداران برزیلی گاهی پرچم هایی به مساحت 8 هزار مترمربع را برای تشویق تیم های خود به ورزشگاه‌ها می‌برند. اما در طول برگزاری جام جهانی فقط پرچم‌ها و بنرهایی که بیشتر از سه متر مربع مساحت آنها نباشد اجازه ورود دارند. همچنین فقط مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که داخل ورزشگاه‌ها خریداری می‌شود مجاز به ورود است. آلات و وسایلی که سروصدای زیادی تولید می‌کند مانند بلندگو، سوت یا شیپورهای ووووزلا در این 12 ورزشگاه ممنوع است.

مسجدی که بمب اتم آن را ویران نکرد!
به گزارش شبستان، کوبه (Kobe) اولین مسجد ساخته شده در ژاپن است. این مسجد در سال ۱۹۲۸ در ناکایاماته دوری، چو-کو ساخته شده است. کوبه به معنی دروازه خدا است. این مسجد به سبک هندی سنتی و به دست "یان یوزف اشواگرا" (Jan Josef Švagr) ساخته شده است. حمله اتمی آمریکا به دو شهر ناگازاکی و هیروشیما باعث شد منطقه کوبه نیز طی این حملات آسیب شدیدی دید و تا حد زیادی ویران شد. مسجدی که بمب اتم آن را ویران نکرد! در حالی که ساختمان‌های اطراف مسجد کوبه تقریبا با خاک یکسان شدند، این مسجد مستحکم و پابرجا ماند، و تنها ترک‌هایی روی دیوارهای بیرونی‌اش ایجاد شد و شیشه‌های آن شکست. نمای بیرونی مسجد بر اثر بمباران سیاه شد.



سربازان ژاپنی که در زیرزمین این مسجد پناه گرفتند از خطر بمباران جان سالم به در بردند. این مسجد به پناهگاهی برای قربانیان جنگ تبدیل شد. پس از اتمام جنگ، برخی دولت‌های اسلامی هزینه تعمیر و نوسازی مسجد را بر عهده گرفتند، این مسجد در یک حادثه دیگر نیز استحکام خود را ثابت کرده است. زلزله‌ای که در ساعت ۵:۴۶ روز ۱۷ ژانویه ۱۹۹۵ با نام زلزله "هانشین" رخ داد، تنها ۲۰ ثانیه به طول کشید، اما حدود ۶۴۳۳ نفر ژاپنی را به کام مرگ کشاند، که اکثرشان ساکنان شهر کوبه بودند. اما مسجد کوبه در این زلزله ویران نشد.



مسجد کوبه همچنان استوار پس از حمله اتمی آمریکا به ژاپن

اعدام خیابانی برای جدایی از داعش
الف نوشت: گروه داعش یکی از نیروهای سابق خود را که به ارتش سوریه پیوسته بود، در ملاء عام اعدام کرد.



پورشه پسر قلعه‌نویی آژانس شد
جریان اینستاگرامی فوتبالیست ها ادامه دارد. بسیاری از بازیکنان تیم‌های مختلف راه ورود به رسانه‌های مختلف را با انتشار عکس‌ها و مطالبی از خود بر روی اینستاگرام پیدا کرده‌اند. در این بین اعضای خانواده فوتبالیست‌ها و مربیان نیز بی‌کار ننشستند و با انتشار عکس‌های خود در فضای مجازی سوژه‌های تازه‌ای را برای رسانه‌ها به وجود می‌آورند.



"هوتن قلعه‌نویی" با پورشه‌اش در تعمیرگاه که تابلوی آژانس را هم روی آن گذاشته است

از جمله این خانواده‌‌ها یکی خانواده امیر قلعه‌نویی است.چندی پیش دختر قلعه‌نویی در صفحه اینستاگرام خبر ازدواجش را منتشر کرد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. هوتن قلعه‌نویی پسر سرمربی استقلال نیز هر بار با ماشین‌های مدل بالا سری به فضای مجازی می‌زند تا هواداران این دست اتومبیل‌های لوکس را وسوسه کند.

اولین سلفی تاریخ

تاریخ ثبت این عکس‌ها به سال 1920 در نیویورک باز می‌گردد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار