عسگری در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی:

گروه‌های سیاسی با نقدی منصفانه و دلسوزانه همراه دولت باشند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گروه‌های سیاسی باید فرمان مقام معظم رهبری را از دولت و مسئولان مطالبه کنند و با نقدی منصفانه و دلسوزانه همراه دولت باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری" در جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی حزب مردمی اصلاحات در مرکز همایش‌های مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بنا به تعبیر معظم له که اقتصاد دانش بنیان است یعنی علم، آگاهی و تجربه همه باید برای پویایی اقتصاد تولیدی و مولد با توجه به شاخص مهم جوانان براساس اراده و عشق به کار بیاید.
 
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بی‌اطلاعی، غفلت، نادانی، استعدادها را می‌کشد و ما در هشت سال گذشته دچار سرابی شده بودیم که شاهد رفتارهای پوپولیستی غیراخلاقی و غیرعالمانه در اقتصاد بودیم که دونده اصلی رتبه اول هر چه می‌دوید از مقصد دور می‌شد.
 
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دونده به مدت 8 سال بسیار دوید اما به میزان دوندگی زیادش به این دلیل که اقتصادش مبتنی بر علم نبود از مسیر و مقصد دور افتاد و اکنون شاهد شرایطی هستیم که آن را درک و لمس می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام عسگری ادامه داد: سال‌های سال کشور ما در عرصه علمی پیشرفت‌های بسیاری را حاصل کرده بود اما در این هشت سال با این سرمایه عظیم چه کردند؟  
 
وی گفت: از تولید و مواهب طبیعی حدود 800 میلیارد دلار پول بی‌زبان از فروش نفت به دست آمده بود که اگر در مسیر اقتصاد مولد قرار می‌گرفت مطمئنا وضعیت خوبی را شاهد بودیم اما این پول تبدیل به توزیع فقر شد.
 
علی عسگری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اصل 44 گفت: زمان عضویت من در مجلس هفتم به مدت شش ماه در حال تنظیم و بررسی لایحه دولت بودیم اما احمدی‌نژاد این لایحه را به بهانه‌های مختلف جهت تصویب به مجلس ارائه نداد.
 
حجت‌الاسلام عسگری ادامه داد: توزیع پول و رفتارهای پوپولیستی و این که جوانان به جای پول و تولید هورا بکشند و اگر نامه‌ای دارند مبلغ 100 یا 200 هزار تومان دریافت کنند از جمله موضوعات قابل مشاهده در این چند سال اخیر بود.
 
وی خاطر نشان کرد: اراده، عشق و غیرت جوانانی که توانستند پیروزی هشت سال دفاع مقدس را رقم بزنند در حوزه اقتصاد به هدر رفت چرا که جوانان در این حوزه به کار گرفته نشدند.
 
حجت‌الاسلام عسگری با بیان این که اقتصاد مقاومتی شعار نیست گفت: مسئولان امر باید عمل در اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهند و چالش‌های پیش آمده در این هشت سال که دمار از روزگار نظام درآورد را جبران کنند.  
 
وی به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره و افزود: مردم با همراهی بزرگان مردم با همراهی بزرگانی همچون آیت‌الله هاشمی دولتی را که اهل افراط، شعار، ساده انگاری در سیاست خارجی و پول پاشی در داخل نباشد را با تکیه بر وجود سرمایه‌های انسانی هم چون جوانان بر سر کار آورده‌اند تا ان شالله عالمانه در حوزه اقتصاد مقاومتی امور را پیش ببرند.
 
وی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی بنا به دستورات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شورای عالی اقتصاد دانش بنیان تاسیس شد تا با پیوند دانش و صنعت مدیریت دانایی مبتنی بر مدیریت جهادی را مبنای نظر قرار دهد.
 
عسگری در پایان نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در پیشبرد امور به ویژه اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطر نشان کرد: گروه‌های سیاسی مطالبه‌جو هم باید فرمان مقام معظم رهبری را از دولت و مسئولان مطالبه کنند و با نقدی منصفانه و دلسوزانه همراه دولت باشند.

انتهای پیام

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار